Autonomiczne taksówki Cruise zablokowały San Francisco. Znowu

Maksym SłomskiSkomentuj
Autonomiczne taksówki Cruise zablokowały San Francisco. Znowu

Autonomiczne samochody bez kierowców już teraz przemierzają ulice niektórych amerykańskich miast. Pełnią tam rolę taksówek i cieszą się dość dużym zainteresowaniem. Od czasu do czasu lubią płatać figle. Taksówki Waymo w kwietniu zablokowały jedną z ulic San Francisco z powodu mgły, a te od Cruise w ubiegłym roku zatrzymały się pewnego dnia w tym samym momencie, bo… tak. Teraz, gdy obie firmy mają pozwolenie na operowanie 24 godziny na dobę, dziwne sytuacje będą występowały jeszcze częściej. Jedna z nich właśnie miała miejsce.

Autonomiczne taksówki Cruise znowu blokują ruch

San Francisco od mniej więcej roku jest areną wielu incydentów związanych z autonomicznymi taksówkami. Ten najnowszy miał miejsce tuż po tym, gdy Cruise i Waymo uzyskały prawo do całodobowego świadczenia usług za pomocą swoich pojazdów autonomicznych. Garść autonomicznych samochodów firmy Cruise stanęła na środku trzech ulic San Francisco, wywołując ogromne korki w mieście.

Największe zainteresowani pośród internautów wzbudził korek w North Beach. Filmy w mediach społecznościowych przedstawiają co najmniej kilka samochodów zatrzymanych na środku ulicy z migającymi światłami awaryjnymi. Na nagraniach widać też wściekłych i bezradnych kierowców, którzy utknęli między autami.

Co dokładnie się stało?

Jak podała firma Cruise w swoim oświadczeniu, w autach zawiodła łączność bezprzewodowa. Awaria miała podobno jakiś związek z trzydniowym festiwalem muzycznym Outside Lands. Jaki? Tego akurat nie podano. Nierzadko jednak tam, gdzie znajdują się wielkie skupiska ludzi, tam występują przeróżne problemy z siecią.

Podczas gdy władze miasta bronią firmy Cruise, niemal jednogłośnie twierdząc, że są dumni, że takie technologie rozwijają się w tym mieście, inni nie podzielają tego entuzjazmu.

Niektórzy wyrazili zaniepokojenie decyzją Kalifornijskiej Komisji ds. Usług Publicznych (California Public Utilities Commission) o zwiększeniu obecności pojazdów bez kierowcy. Aaron Peskin, członek Rady Nadzorczej San Francisco, napisał na Twitterze:

Dlaczego komisarze stanowi uważają, że narażanie ludzi na niebezpieczeństwo oraz tworzenie chaosu na ulicach naszych dzielnic jest w porządku? Ostrzegaliśmy ich, a oni nie chcieli słuchać.

Rozczarowanie decyzją wyraził nawet w osobnym oświadczeniu lokalny oddział straży pożarnej, wskazując na potencjalne zagrożenia.

Takie sytuacje to rzadkość

Firma Cruise niedawno napisała na X, że jej pojazdy przekroczyły przebieg 6,4 miliona kilometrów bez kierowców. Autonomiczne taksówki Cruise przejeżdżają już nawet 1,6 miliona kilometrów miesięcznie w trybie w pełni autonomicznym, bez operatora w aucie. Biorąc to pod uwagę, awarie zdarzają się statystycznie szalenie rzadko.

Źródło: sfsstandard

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.