Netflix nie wyświetli reklam podczas programów dla dzieci

Piotr MalinowskiSkomentuj
Netflix nie wyświetli reklam podczas programów dla dzieci
Wiele wskazuje na to, że Netflix nie będzie wyświetlał reklam w trakcie programów przeznaczonych dla najmłodszych odbiorców. Wykonanie takiego kroku z pewnością przyciągnęłoby szereg nowych odbiorców, dla których standardowe pakiety są trochę za drogie. Podobną decyzję podjął także inny streamingowy gigant w postaci Disney+.

Netflix ograniczy wyświetlanie reklam przy niektórych treściach

Nie da się ukryć, że Netflix ostatnio ma dosyć trudny orzech do zgryzienia. Platforma masowo traci aktywnych użytkowników i planuje walczyć ze współdzieleniem kont. Do tego wszystkiego dochodzi inwestycja w gaming, który – jak się okazuje – zainteresował wyłącznie garstkę konsumentów. Ponadto internauci wkrótce mogą spodziewać się debiutu specjalnego pakietu subskrypcyjnego zawierającego reklamy.

Będzie on tańszy od pozostałych, ale prawdopodobnie zaoferuje sporo ograniczeń. Mowa tu chociażby o niedostępności części programów oryginalnych czy samych spotach wyświetlanych – nieoficjalnie – podczas odtwarzanych filmów oraz seriali. To jednak nie wszystko, bowiem zaledwie kilka dni temu internet obiegła informacja o blokadzie trybu offline w ramach tego najtańszego planu.

Teraz natomiast dowiedzieliśmy się nieco pozytywniejszej rzeczy. Redakcja portalu Bloomberg donosi, że Netflix rozesłał do swoich partnerów informację o „treściach dla dzieci, które pozostaną wolne od reklam”. Jest to bez wątpienia świetna wiadomość i jeśli okaże się prawdziwa, to być może pomoże usłudze w nadrobieniu ostatniej utraty subskrybentów. Dlaczego?

Rodzice mogliby wybierać najtańszy pakiet dla swoich dzieci i tym samym nie doświadczać reklam. Zaoszczędziliby pieniądze i przy okazji nie dostrzegliby zmian w stosunku do droższego pakietu. Oczywiście Netflix może mieć w tym nieco inny interes – zarabianie na dzieciach rzadko kiedy kończy się dobrze dla ogromnych koncernów. Wątpię żeby streamingowy gigant chciałby stracić w oczach jeszcze bardziej niż robi to teraz.

Warto też wspomnieć, iż Netflix może także uwolnić od reklam oryginalne filmy. Wszystko w celu uspokojenia potencjalnych partnerów i twórców – przerywanie wysokobudżetowych produkcji spotami nie prezentowałoby się bowiem zbyt dobrze. Mówimy jednak wyłącznie o nieoficjalnych doniesienniach, które nie muszą mieć potwierdzenia w rzeczywistości.

Netflix na razie milczy jeśli chodzi o plan z reklamami. Dowiedzieliśmy się wyłącznie o nawiązaniu współpracy z Microsoftem i… w sumie tyle. Według najnowszych plotek – tańsza subskrypcja pojawi się już na początku 2023 roku. Należy więc uzbroić się w odpowiednią dawkę cierpliwości.

Źródło: TechCrunch, Bloomberg

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.