Netflix ogłasza współpracę z Microsoftem. Gigant będzie dostarczał reklamy

Piotr MalinowskiSkomentuj
Netflix ogłasza współpracę z Microsoftem. Gigant będzie dostarczał reklamy
Netflix poinformował właśnie o nawiązaniu współpracy z Microsoftem w zakresie technologii reklamowej, która niedługo zasili platformę. Wszystko wskazuje więc na to, że już niedługo będziemy świadkami debiutu tańszego planu abonamentowego, który to został oficjalnie zapowiedziany w kwietniu bieżącego roku. Na co dokładnie muszą przygotować się użytkownicy?

Microsoft dostarczy reklamy na Netflixa

Netflix w ostatnim czasie robi sporo, by zatrzymać przy sobie użytkowników. Mowa tu chociażby o zmianach w podejściu do tworzenia treści, inwestycji w gry wideo czy ostatnim sukcesie czwartego sezonu Stranger Things 4. Dynamika wzrostu jest jednak dosyć powolna, czego przyczyny należy doszukiwać się zapewne w cenie, gdyż „czerwoni” są obecnie najdroższą platformą na rynku. Rozwiązaniem ma być specjalny pakiet zawierający reklamy.

Do tej pory niewiele o nim wiedzieliśmy – tylko tyle, że najprawdopodobniej pojawi się jeszcze w tym roku. Teraz doczekaliśmy się ogłoszenia niezwykle istotnej wieści, czyli współpracy z Microsoftem. To właśnie gigant z Redmond odpowie za niezbędną technologię oraz same reklamy – publikacja ich na Netflixie będzie odbywać się wyłącznie za pośrednictwem narzędzia od koncernu. Obydwie korporacje nie kryją swojego zadowolenia z podjętej decyzji.

Greg Peters, COO oraz CPO w firmie Netflix, skomentował współpracę w następujący sposób:

Microsoft potwierdził swoją zdolność do zaspokajania wszystkich naszych potrzeb reklamowych. Co ważniejsze, Microsoft zaoferował elastyczność w zakresie wprowadzania innowacji w czasie, zarówno po stronie technologii, jak i sprzedaży, a także silną ochronę prywatności naszych subskrybentów. Jesteśmy na bardzo wczesnym etapie i mamy wiele do zrobienia, ale nasz długoterminowy cel jest jasny – większy wybór dla konsumentów i lepsze niż liniowe doświadczenie marki telewizyjnej dla reklamodawców.

Mikhail Parakhin, szef ds. internetowych doświadczeń w firmie Microsoft, skwitował ten „wielki dzień” równie optymistycznymi słowami:

Jesteśmy podekscytowani faktem, że zostaliśmy uznani za partnera technologicznego i sprzedażowego Netflixa, który pomoże w realizacji pierwszej oferty subskrypcji wspieranej reklamami. Po uruchomieniu usługi konsumenci będą mieli więcej opcji dostępu do nagradzanych treści Netflixa. Marketerzy, którzy szukają reklamy w firmie Microsoft, będą mieli dostęp do widowni Netflixa i zasobów telewizyjnych premium. Wszystkie reklamy serwowane w serwisie Netflix będą dostępne wyłącznie za pośrednictwem platformy Microsoft. Dzisiejsze ogłoszenie potwierdza również podejście firmy Microsoft do prywatności, które opiera się na ochronie informacji klientów.

Oczywiście użytkowników najbardziej interesują inne kwestie, jak chociażby cena tańszego abonamentu czy nachalność reklamowych spotów. Netflix bez wątpienia musi stać się nieco bardziej konkurencyjny w stosunku do innych platform. Jeśli plan z reklamami będzie w cenie standardowego pakietu na innych serwisach, to wątpię, że wiele osób skusi się na jego subskrypcję. Czas pokaże.

Źródło: Netflix, Microsoft

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.