Duży bank rezygnuje z bankomatów. Jego klientami jest 5,5 mln Polaków

Maksym SłomskiSkomentuj
Duży bank rezygnuje z bankomatów. Jego klientami jest 5,5 mln Polaków

Dyskusje o przyszłości gotówki od kilku ostatnich lat budzą ogromne emocje pośród Polaków. Jesteśmy z jednej strony narodem, który uwielbia sięgać po różnego rodzaju płatności bezgotówkowe, a z drugiej takim, w którym nie brakuje przeciwników przymusowego odchodzenia od gotówki. Fakty są takie, że kolejnym bankom nie opłaca się utrzymywać własnych bankomatów, w związku z czym zachodzi potrzeba ich likwidacji. W ostatnich dniach pojawiła się informacja co do tego, że duży bank rezygnuje z bankomatów w Polsce. O rezygnacji ze swoich bankomatów poinformował Santander Bank Polska.

Santander Bank Polska rezygnuje z bankomatów

Do września 2024 roku niemal 1400 bankomatów i wpłatomatów należących do tej pory do Santander Bank Polska przejdzie w ręce Euronetu oraz ITCARD. Do tej pory w ramach pilotażu zewnętrznym operatorom przekazano we wrześniu dwie takie maszyny.

Nie przegap: Gotówka czy karta podczas zagranicznego wyjazdu?

Według prasowych doniesień bankomaty i wpłatomaty będą oznakowane podwójnie. Na 80 procentach pojawi się logo Santander oraz Euronet, a na 20 procentach – Santander i ITCARD (Planet Cash). Duży bank rezygnuje z bankomatów prawdopodobnie po to, aby zoptymalizować koszty utrzymania urządzeń.

Co najważniejsze z punktu widzenia konsumentów, ich portfele nie odczują zmiany. Na szczęście nie zmienią się zasady korzystania z nich i te nadal będą bezpłatne, traktowane jako sieć własna. Co istotne, nie zmienią się zasady korzystania z pozostałych bankomatów Euronet i Planet Cash (ITCARD). Opłaty będą pobierane zgodnie z taryfą prowizji i opłat.

Cytowana w komunikacie prasowym członek zarządu Santander BP Magdalena Proga-Stępień, powiedziała:

Podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu strategicznej współpracy z naszymi partnerami, dzięki której będziemy mogli zapewnić naszym klientom niezawodne, zaawansowane technologicznie, wygodniejsze bankomaty i wpłatomaty, obsługiwane przez doświadczonych profesjonalistów jeszcze szybciej i sprawniej. W efekcie nasi klienci zyskają szerszy dostęp do wpłat w urządzeniach samoobsługowych. To dla nas kolejny ważny krok w doskonaleniu obsługi klientów.

Zapowiedziano też się stopniowe zastępowanie bankomatów tak zwanymi recyklerami, czyli sprzętem umożliwiającym jednoczesne wpłaty i wypłaty gotówki.

Źródło: Santander Bank Polska via bank.pl

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.