Windows 11 szaleje. Tej siły już nie zatrzymacie

Maksym SłomskiSkomentuj
Windows 11 szaleje. Tej siły już nie zatrzymacie
Tuż po premierze Windows 11, czyli w listopadzie 2021 roku, odsetek osób korzystających z nowego oprogramowania Microsoftu wynosił mniej więcej 2%. W grudniu ubiegłego roku sytuacja ta uległa poprawie i udziały Windows 11 wzrosły do ok. 10,15%. Najnowszy raport opublikowany przez AdDuplex pokazuje, że zainteresowanie najnowszym systemem rośnie i użytkuje go większa liczba osób od tej, która korzysta z najnowszej aktualizacji Windows 10.

Udziały Windows 11 – styczeń 2022

Windows 11 podwoił swoje rynkowe udziały na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy. Na tę chwilę ze stabilnej wersji Windows 11 korzysta 16,1% użytkowników komputerów osobistych, a 0,4% testuje wydania z kanałów Insider. W przypadku Windows 10 21H2 udziały kształtują się na poziomie 12,1%. Najpopularniejszymi wydaniami są Windows 10 21H1 (28,6%) oraz Windows 10 20H2 (26,3%). Uwagę zwraca zwłaszcza duża popularność aktualizacji z 2020 roku.

Czytaj także: Jak zainstalować Windows 11 za darmo?

windows 11 udzialy

Źródło: AdDuplex

Analiza nie dostarcza szczegółowych informacji na temat motywacji do zmian w udziałach. Naturalną koleją rzeczy jest to, że nowsze wydania systemu Windows z czasem wyprzedzają starsze, ponieważ osoby prywatne i organizacje chcą korzystać z możliwie najnowszej i najbezpieczniejszej technologii. Nowe komputery sprzedawane są też coraz częściej z Windows 11 na pokładzie, więc oczywistą koleją rzeczy są dalsze wzrosty. Od przytoczonej tu sytuacji pojawiają się czasem dość intrygujące odstępstwa. Istnieje kraj, w którym Windows XP wciąż króluje, a Windows 10 i 11 są daleko w tyle.

Podczas gdy dwukrotne zwiększenie udziałów Windows 11 wydaje się niezłym osiągnięciem w przeciągu zaledwie dwóch miesięcy, Windows 10 21H2 w tym samym czasie „urósł” trzykrotnie. Powód takiego stanu rzeczy jest oczywisty: wiele starszych komputerów nie da się w prosty sposób uaktualnić do Windows 11. Dla chcącego jednak, nic trudnego.

Źródło: AdDuplex

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.