Znane stacje paliw z zarzutami UOKiK. Poszło o popularną promocję

Maksym SłomskiSkomentuj
Znane stacje paliw z zarzutami UOKiK. Poszło o popularną promocję

Stacje Shell Polska od dłuższego czasu organizują cykliczną i popularną wśród polskich kierowców promocję „Wtorki i czwartki z Shell V-Power”. Postanowił jej się przyjrzeć Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, co poskutkowało dość niespodziewanymi zarzutami wobec sieci Shell. Prezes UOKiK uważa, że promocja paliw na Shell Polska jest źle oznaczona.

Shell Polska z zarzutami UOKiK – poszło o promocję na paliwa

Możliwość nabycia paliwa premium w cenie zwykłego we wtorki i czwartki na stacjach Shell cieszy się estymą pośród Polaków lubiących zalać do baków swoich aut „coś lepszego”. UOKiK uznał, że promocja jest niewłaściwie oznaczona. Prezes UOKiK twierdzi, iż jeśli przedsiębiorca informuje konsumentów o obniżonej cenie paliwa, to powinien wskazać najniższa cenę z 30 dni przed obniżką. W przypadku nieustannie zmieniających się cen paliw może to brzmieć dość kuriozalnie.

Właściwe oznaczenie promocji i spełnienie wymogów informacyjnych wynikających z dyrektywy Omnibus obowiązuje również stacje paliwowe. Już rok przypominamy rynkowi o nowym prawie. W przypadku Shell zakwestionowaliśmy brak jasnych informacji na temat ceny paliwa, która obowiązywała przed wprowadzeniem przez sieć obniżek w wyznaczone dni. Okazje i obniżki paliw powinny być rzetelnie komunikowane, ponieważ kupujący chcą wiedzieć jakie są faktyczne warunki promocji

– powiedział Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Prezes UOKiK podaje, że jego zdaniem konsumenci nie mogą ocenić, czy promocja jest korzystna. Informacja o obniżonej cenie powinna znaleźć się tam, gdzie ogłaszane są rabaty dotyczące towarów lub usług. W tym wypadku powinny to być komunikaty marketingowe lub dystrybutory paliw. Nierealne? Na pewno trudne w wyegzekwowaniu.

Prezes Urzędu postawił firmie zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów.

Przypominam, iż takie przepisy na przedsiębiorców nakłada obowiązująca od 1 stycznia 2023 roku dyrektywa Omnibus.

Jeśli zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów się potwierdzą, spółce Shell Polska grozi kara do 10 proc. obrotu.

Źródło: UOKiK, zdj. tyt. mat. własny

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.