NVIDIA DLSS 3.5 w Cyberpunk 2077. Padła konkretna data

Maksym SłomskiSkomentuj
NVIDIA DLSS 3.5 w Cyberpunk 2077. Padła konkretna data

Wszyscy gracze korzystający z kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000 powinni z wytęsknieniem czekać na implementację DLSS 3.5 w pierwszych grach. Nowa wersja ekskluzywnej dla NVIDIA techniki zaawansowanego upscallingu przynosi jeszcze dalej idące korzyści mierzone w bonusowych klatkach na sekundę. Właśnie dowiedzieliśmy się, że NVIDIA DLSS 3.5 w Cyberpunk 2077 zadebiutuje już 21 września tego roku. Przy okazji zagości w apce Chaos Vantage.

NVIDIA DLSS 3.5 w Cyberpunk 2077

Najnowsza wersja przełomowej sieci neuronowej NVIDIA DLSS, wykorzystującej sztuczną inteligencję, poprawia jakość obrazu wykorzystującego ray tracing. Dotychczasowy ręcznie strojony denoiser zastąpiono w NVIDIA DLSS 3.5 siecią neuronową wytrenowaną na superkomputerze NVIDIA. Ta ma za zadanie generować wyższej jakości piksele pomiędzy próbkowanymi promieniami światła. Wyszkolony z 5 razy większą ilością danych niż DLSS 3, DLSS 3.5 rozpoznaje różne efekty śledzenia promieni, aby podejmować mądrzejsze decyzje dotyczące wykorzystania danych czasowych i przestrzennych. Zachowuje przy tym informacje o wysokiej częstotliwości w celu uzyskania najwyższej jakości skalowania.

Już jutro zadebiutuje aktualizacja Cyberpunk 2077 2.0, która wprowadzi do gry mnóstwo usprawnień, w tym właśnie DLSS 3.5. Ma to pozwolić bawić się w wysokich rozdzielczościach z włączonym trybem RT: Overdrive jeszcze większej liczbie graczy.

Przypominam, że już 26 września zadebiutuje płatny dodatek Cyberpunk 2077: Widmo wolności. Obsługiwał będzie pełny ray tracing oraz DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction.

NVIDIA DLSS 3.5 cyberpunk 2077
Źródło: NVIDIA

NVIDIA DLSS 3.5 także w aplikacjach dla twórców

NVIDIA DLSS 3.5 pojawi się 21 września również w aplikacji Chaos Vantage oraz od października w NVIDIA Omniverse. Dzięki DLSS 3.5 sieć neuronowa jest w stanie samodzielnie rozpoznać typ sceny i stworzyć obraz o wysokiej jakości jeszcze przed ostatecznym renderingiem.

Źródło: inf. prasowa NVIDIA

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.