NVIDIA DLSS 3.5 robi wrażenie. To jeszcze więcej FPS w grach

Maksym SłomskiSkomentuj
NVIDIA DLSS 3.5 robi wrażenie. To jeszcze więcej FPS w grach

NVIDIA DLSS to technika ekskluzywna dla kart graficznych NVIDIA, pozwalająca za pomocą zaawansowanego technologicznie upscallingu nie tylko zwiększać liczbę klatek na sekundę w grach, ale nawet wpływać pozytywnie na jakość wyświetlanej grafiki. W trakcie Gamescom 2023 popularny producent zaprezentował nową wersję NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction. Nowość nie tylko idzie jeszcze dalej w kwestii zwiększania liczby FPS w grach, ale też czyni oprawę wizualną jeszcze bliższą fotorealizmowi.

NVIDIA DLSS 3.5 zaprezentowane

Najnowsza wersja przełomowej sieci neuronowej wykorzystującej sztuczną inteligencję poprawia jakość obrazu wykorzystującego ray tracing. Dotychczasowy ręcznie strojony denoiser zastąpiono siecią neuronową wytrenowaną na superkomputerze NVIDIA. Ta ma za zadanie generować wyższej jakości piksele pomiędzy próbkowanymi promieniami światła.

dlss 3.5
Źródło: NVIDIA

Wyszkolony z 5 razy większą ilością danych niż DLSS 3, DLSS 3.5 rozpoznaje różne efekty śledzenia promieni, aby podejmować mądrzejsze decyzje dotyczące wykorzystania danych czasowych i przestrzennych. Zachowuje przy tym informacje o wysokiej częstotliwości w celu uzyskania najwyższej jakości skalowania.

Wszystko, co potrzebne do szczęścia, to dowolna karta graficzna GeForce RTX.

DLSS 3.5 ma usprawnić jakość obrazu nie tylko w grach, ale też w aplikacjach związanych z grafiką 3D. Technika Ray Reconstruction zostanie dodana w nadchodzących aktualizacjach do D5 Render, Chaos Vantage oraz NVIDIA Omniverse. Ponadto, już wkrótce zadebiutuje ona w grach Alan Wake 2, Cyberpunk 2077: Widmo wolności i Portal with RTX.

Matt Wuebbling, wiceprezes ds. marketingu w firmie NVIDIA skomentował:

Oświetlenie w pełni oparte na ray tracingu w czasie rzeczywistym było znaczącym kamieniem milowym na naszej drodze do fotorealistycznej grafiki w grach. Osiągnęliśmy te cele dzięki trybowi RT Overdrive w Cyberpunk 2077, Minecraft with RTX oraz Portal with RTX. Z pojawieniem się Ray Reconstruction w NVIDIA DLSS 3.5, twórcy gier są wspierani przez SI, aby usprawnić światy, które tworzą, zwiększając jakość obrazu o wiele bardziej niż myślano, że jest to możliwe.

Dowiedzieliśmy się, że już wkrótce Fortnite dostanie aktualizację wprowadzającą do gry DLSS 3. 21 września ukaże się też PayDay 3 z technikami DLSS 3 oraz Reflex. Wiemy również, że Call of Duty: Modern Warfare III otrzyma wsparcie technik DLSS 3 oraz Reflex.

Źródło: nv

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.