Sony i Honda zapowiadają nową markę aut elektrycznych – Afeela

Aleksander PiskorzSkomentuj
Sony i Honda zapowiadają nową markę aut elektrycznych – Afeela
Sony i Honda oficjalnie poinformowały o rozpoczęciu współpracy w zakresie mobilności – tym samym ujawniając prototyp samochodu elektrycznego nazwanego jako Afeela. Cała prezentacja odbyła się na trwających targach CES 2023 w Las Vegas.

Wiele rzeczy związanych z nową marką samochodów elektrycznych obu firm pozostaje tajemnicą, ale sam koncept pojazdu wygląda naprawdę ciekawie.

Afeela – nowy gracz w segmencie elektryków

Sony i Honda w marce Afeela chcą postawić na “interaktywną relację oraz zupełnie nową koncepcję związaną z podejściem do samochodów elektrycznych. W aucie znalazło się miejsce na ponad 40 czujników, w tym kamery, radar, sensory ultradźwiękowe oraz klasyczny LiDAR. Całość została umieszczona na powierzchni zewnętrznej pojazdu, zwiększając jego zdolność nie tylko w kontekście autonomicznej jazdy, ale również reagowania na otoczenie.

Niektóre osoby twierdzą, że nowy samochód od Sony i Hondy wygląda jak połączenie Porsche 911 i Lucid Air. Afeela ma od początku konkurować cenowo z autami takich marek, jak BMW, Mercedes-Benz, Volvo czy Audi. Sony przekazało również, iż Afeela niemal na pewno wprowadzi na rynek usługi subskrypcyjne, co powoli staje się (niestety) standardem wśród twórców aut nowej generacji.

Niektórzy analitycy twierdzili, że w przypadku swojego nowego samochodu Sony może pójść na całość i zintegrować w środku konsolę PlayStation 5 wraz z ekranem, który miałby umożliwiać cyfrową rozgrywkę. Tak się jednak nie stało.

Jedno jest pewne: Sony widzi samochody elektryczne jako część swojej przyszłości oraz platformę dzięki której będzie w stanie dostarczyć większej ilości osób swoje produkty technologiczne, konsole, a także inne pomysły. To wszystko ma oczywiście przełożyć się na większe zarobki japońskiego producenta.

Jak wyjdzie w rzeczywistości? Pożyjemy, zobaczymy.

Źródło: Sony / fot. Sony

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.