Mercedes zmienia konektory ładowania
Kilka dni temu Mercedes ogłosił, że zostanie kolejnym producentem samochodów, który zastosuje w swoich pojazdach port ładowania Tesli, czyli North American Charging Standard. W komunikacie prasowym firma poinformowała, że porzuci złącza CCS i zacznie używać złącza NACS w samochodach produkowanych od 2025 roku. Stanie się tak prawdopodobnie wyłącznie na rynku amerykańskim.
Prawdopodobnie na mocy umowy wynikającej z powyższej postanowienia, firma Mercedes uzyska również dostęp do sieci ładowarek Tesli Supercharger. Stanie się tak już od przyszłego roku. Mercedes twierdzi, że klienci marki mogą skorzystać już teraz z ponad 90 000 punktów ładowania za pośrednictwem usługi Mercedes me Charge, a od 2024 roku liczba ta wzrośnie o 12 000 Superchargerów.
Po przejściu firmy z CCS na NACS klienci posiadający samochód ze złączem CCS będą mogli na oczywiście korzystać z ładowarek Tesli – pod warunkiem sięgnięcia po odpowiedni adapter. Producent będzie musiał zadbać o dostarczenie adapterów odpowiedniej jakości, aby stosowanie ich nie zwiększało ryzyka pożarowego.
W ramach umów z firmą Tesla ze złącz CCS na rzecz NACS zdecydowały się zrezygnować General Motors, Volvo, Polestar i Rivian. To naprawdę ważny krok w stronę ujednolicenia standardów portów ładowania. Dlaczego jednak takie rzeczy nie dzieją się w Europie?
Źródło: Mercedes USA