Orlen znowu podnosi ceny ładowania elektryków! Orlen Charge droższy od 2023

Maksym SłomskiSkomentuj
Orlen znowu podnosi ceny ładowania elektryków! Orlen Charge droższy od 2023
Kolejne fatalne wieści dla posiadaczy samochodów elektrycznych. Okazuje się, że ostatnia, listopadowa podwyżka cen ładowania tych pojazdów na stacjach Orlen Charge nie była ostatnią, jaką zaplanował Orlen. Firma kierowana przez Daniela Obajtka ponownie zmienia cennik usług. Nowy cennik Orlen Charge obowiązywał będzie już od 1 stycznia 2023 roku. Podwyżka jest znacząca.

Czytaj również: Orlen uruchomił ultraszybką ładowarkę dla samochodów. Tak, jedną

Nowy cennik Orlen Charge od 1.01.2023

Wygląda na to, że Orlen chciał uniknąć gwałtownej, skokowej podwyżki cen usług Orlen Charge, dlatego też postanowił rozłożyć ją na dwa etapy. Przed 22 listopada kierowcy elektryków za ładowanie płacili:

  • AC – 1,22 zł / kWh
  • DC 50 kW – 1,70 zł / kWh
  • DC >50/100/150 kW – 2,04 zł / kWh

Po 22.11.2022 ceny wzrosły do następujących:

  • AC – 1,61 zł / kWh
  • DC 50 kW – 2,30 zł / kWh
  • DC 50 kW < x < 125 kW – 2,47 zł / kWh
  • DC >125 kW – 2,72 zł / kWh

Od 1 stycznia 2023 roku kierowcy zapłacą jeszcze więcej. Ile? Oto nowy cennik Orlen Charge od 1.01.2023:

  • AC – 1,89 zł / kWh
  • DC 50 kW – 2,69 zł / kWh
  • DC 50 kW < x < 125 kW – 2,89 zł / kWh
  • DC >125 kW – 3,19 zł / kWh
 
orlen charge od 1 stycznia 2023

Jak widać podwyżki wynoszą od 28 groszy do nawet 47 groszy za kilowatogodzinę. Patrząc na nie w szerszym ujęciu, od połowy listopada ceny rosną od 77 groszy do aż 1,15 złotych za kilowatogodzinę.

Do tego dochodzi opłata postojowa w wysokości 40 groszy za minutę w przypadku postoju powyżej 45 minut przy ładowarce DC, 60 minutach przy ładowarce AC na stacjach ze złączami AC i DC lub 720 minutach na stacjach, na których znajdują się wyłącznie złącza AC.

Warto przyjrzeć się temu, o ile wzrośnie koszt przejechania 100 kilometrów samochodem elektrycznym, jeśli jego kierowca ładowałby go właśnie na stacjach Orlen Charge.

Koszt przejechania 100 kilometrów samochodem elektrycznym

Przyjmijmy, że samochód elektryczny zużywa średnio ok. 18 kWh na każde przejechane 100 kilometrów. Mowa o jeździe w cyklu mieszanym. Dla tej kalkulacji przyjęliśmy, że użytkownik pojazdu nie płaci opłaty postojowej.

Przed podwyżkami z listopada koszt przejechania 100 km w przypadku najszybszego ładowania wynosił 36,72 złotych. Po podwyżkach z 22 listopada koszt ten wzrósł do 48,96 złotych. Po nowym roku za przejechanie 100 km trzeba będzie zapłacić już 57,42 złote.

Tanio nie jest.

Źródło: Orlen

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.