McDonald’s będzie śledził konsumentów dla dobra planety

Maksym SłomskiSkomentuj
McDonald’s będzie śledził konsumentów dla dobra planety
Osoby odwiedzające restauracje McDonald’s oczekują, że ich wizyta poskutkuje tym, iż zjedzą szybko i względnie tanio, po czym opuszczą lokal. Nikt nie spodziewa się raczej, iż wiązało się to będzie z jakimiś dodatkowymi obwarowaniami. W czerwcu tego roku dowiedzieliśmy się, że aplikacja McDonald’s zaczęła śledzić użytkowników zbliżających się do placówki, w której zamówiły jedzenie. Dzięki temu personel będzie mógł lepiej zorganizować swoją pracę i przygotować świeży posiłek. Teraz okazuje się, że McDonald’s ma zamiar śledzić konsumentów także po wyjściu z lokalu, za pomocą… opakowań.

Opakowania z McDonald’s z trackerem RFID

McDonald’s we Francji wprowadza do użytku zupełnie nowe opakowania wielokrotnego użytku, uzbrojone w technologię RFID (ang. Radio-Frequency Identification). Nowoczesne etykiety monitorowane za pomocą fal radiowych są montowane w kubkach, butelkach, pojemnikach na burgery, frytki oraz wszelkiego rodzaju innych opakowaniach. Mają je śledzić i przekazywać pozycję do zautomatyzowanej bazy danych. Powód? Ekologia.



McDonald’s wraz z Checkpoint Systems chce poprawić swój system recyklingu i sprawniej realizować przepisy działające od stycznia 2023 roku i mające na celu ochronę zasobów naturalnych i bioróżnorodności Francji. McDonald’s będzie mógł w czasie rzeczywistym mieć wzgląd w stany magazynowe opakowań wielorazowych, przez co zarządzanie zasobami stanie się łatwiejsze. Zapis i odczyt danych są możliwe w odległości od kilkudziesięciu centymetrów do kilkunastu metrów od czytnika lub anteny.

Rozwiązanie RFID ma być odporne na wodę oraz temperatury. Czipy pomogą zlokalizować opakowania znajdujące się w pobliżu, na przykład omyłkowo wyrzucone do koszty na śmieci.

RFID w McDonald’s działa już w ponad 1200 restauracji we Francji.

Czipy RFID są w dzisiejszych czasach wszechobecne w produkcji, logistyce, czy też magazynowaniu i handlu.

Źródło: packagingrevolution

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.