Opakowania z McDonald’s z trackerem RFID
McDonald’s we Francji wprowadza do użytku zupełnie nowe opakowania wielokrotnego użytku, uzbrojone w technologię RFID (ang. Radio-Frequency Identification). Nowoczesne etykiety monitorowane za pomocą fal radiowych są montowane w kubkach, butelkach, pojemnikach na burgery, frytki oraz wszelkiego rodzaju innych opakowaniach. Mają je śledzić i przekazywać pozycję do zautomatyzowanej bazy danych. Powód? Ekologia.
Are there RFID tags on @McDonalds cups now? O.o pic.twitter.com/XCtMZuqqht
— Alexander Owyoung (@AOwyoung) September 16, 2020
McDonald’s wraz z Checkpoint Systems chce poprawić swój system recyklingu i sprawniej realizować przepisy działające od stycznia 2023 roku i mające na celu ochronę zasobów naturalnych i bioróżnorodności Francji. McDonald’s będzie mógł w czasie rzeczywistym mieć wzgląd w stany magazynowe opakowań wielorazowych, przez co zarządzanie zasobami stanie się łatwiejsze. Zapis i odczyt danych są możliwe w odległości od kilkudziesięciu centymetrów do kilkunastu metrów od czytnika lub anteny.
Rozwiązanie RFID ma być odporne na wodę oraz temperatury. Czipy pomogą zlokalizować opakowania znajdujące się w pobliżu, na przykład omyłkowo wyrzucone do koszty na śmieci.
RFID w McDonald’s działa już w ponad 1200 restauracji we Francji.
Czipy RFID są w dzisiejszych czasach wszechobecne w produkcji, logistyce, czy też magazynowaniu i handlu.
Źródło: packagingrevolution