Steam umożliwi uruchomić gry w trakcie ich pobierania
Mowa tu o możliwości uruchomienia gier jeszcze podczas ich pobierania. Tak wynika z odkrytego właśnie (przez twórcę popularnej strony SteamDB) patentu Valve opierającego się na „śledzeniu odczytowych operacji systemu”. Dzięki temu najważniejsze pliki będą miały priorytet w kolejce. To jednak nie wszystko.
New Valve patent for tracking game file read operations and to allow „instant play” where you can start a game before it finishes downloading.https://t.co/VYGj7p9siG
— Pavel Djundik (@thexpaw) September 21, 2021
Cały proces odbywać miałby się bez żadnego wkładu deweloperów odpowiedzialnych za konkretne produkcje. Ponadto wdrożona funkcja miałaby także pobierać kluczowe treści bezpośrednio do lokalnej – i co za tym idzie, szybszej – lokalizacji systemowej, co może przyczynić się do mniejszych opóźnień już w trakcie gry. Oczywiście nie mówimy tu o żadnej rewolucji.
Źródło: FPO
Podobne rozwiązania oferuje już m.in. Origin czy Battle.net. Konsolowi użytkownicy także mają dostęp do funkcji od dłuższego czasu. Czym więc może na tym polu wyróżnić się Steam? Okazuje się, że platforma ma pozwolić na uruchomienie tytułu bez względu na to, ile danych zostało „zassanych”. W większości przypadków możemy włączać grę dopiero wtedy, gdy pobierze się np. połowa danych.
Czy tak kolorowo będzie w rzeczywistości? O tym przekonamy się, gdy nowość zostanie oficjalnie zaprezentowana pokaźniejszej publice. Na razie mówimy o patencie, więc niewykluczone, iż funkcji nigdy nie ujrzymy.
Źródło: Twitter, FPO / Foto. Valve