TikTok szykuje specjalną subskrypcję. Zapłacisz za brak reklam?

Piotr MalinowskiSkomentuj
TikTok szykuje specjalną subskrypcję. Zapłacisz za brak reklam?

Istnieje spore prawdopodobieństwo, że TikTok już wkrótce zaoferuje swoim użytkownikom możliwość opłacenia wyjątkowej subskrypcji. Zrobienie tego poskutkuje likwidacją reklam, których z każdym kolejnym miesiącem pojawia się na popularnej platformie coraz więcej. Oficjalny komunikat się jeszcze nie pojawił, lecz wiele osób sądzi, iż to tylko kwestia czasu. Spójrzmy więc na opublikowane doniesienia nieco bliżej.

TikTok bez reklam brzmi jak marzenie, prawda?

TikTok od dłuższego czasu wyświetla reklamy pomiędzy tradycyjnymi filmami. Można je też ujrzeć w sekcji wyszukiwania oraz kilku innych miejscach. Jeśli korzystacie z usługi, to zapewne niejednokrotnie ten stan rzeczy zdążył Was zirytować. Wygląda na to, że osoby odpowiedzialne za platformę doskonale zdają sobie z tego sprawę. Dlatego też na niezadowoleniu klientów już wkrótce zarobią jeszcze więcej pieniędzy – brzmi jak idealny plan, co nie?

Intrygujące doniesienia opublikowała redakcja portalu Android Authority, która znalazła wzmianki o subskrypcji w kodzie najnowszej wersji aplikacji. Jeśli wszystko się potwierdzi, to już wkrótce użytkownicy ujrzą specjalny komunikat informujący o opcji pozbycia się reklam za drobną opłatą. Wtedy też za pomocą jednego kliknięcia przejdą do płatności bądź odrzucą propozycję.

Źródło: Android Authority

Powiadomienie zawiera również informację o cenie. Miesięcznie trzeba by było wydać 4,99 dolarów, czyli mniej więcej 22 złote. Zazwyczaj przelicznik jest nieco inny, więc nie sugerowałbym się tym najbardziej bezpośrednim. Trudno stwierdzić czy to wygórowana kwota – osobiście mi aż tak reklamy nie przeszkadzają i wolałbym wydać te pieniądze na coś innego.

Wprowadzenie subskrypcji byłoby jednak zgodne z obecnie prowadzoną polityką firmy. TikTok nie tak dawno wprowadził sklep przypominający „chiński bazarek”. Korzystać z niego mogą mieszkańcy Stanów Zjednoczonych i kilku innych państw. Nie wiadomo czy funkcja zostanie wdrożona także na terenie państw członkowskich Unii Europejskiej.

Implementacja płatnego pakietu jest bardziej prawdopodobna, ponieważ byłaby próbą przystosowania usługi do powoli wprowadzanych regulacji. Doczekaliśmy się już debiutu przełącznika pozwalającego na wyłączenie algorytmu, dlaczego więc nie dać opcji wyboru także jeśli chodzi o wyświetlanie reklam?

Czas pokaże, na razie trzeba poczekać na oficjalny komunikat od osób zarządzających platformą TikTok. Wciąż bowiem mówimy o niepotwierdzonych doniesieniach.

Źródło: Android Authority / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@solenfeyissa)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.