Steam pozwoli na przenoszenie gier przy wykorzystaniu sieci lokalnej
Nie da się ukryć, że w obecnych czasach wciąż część użytkowników posiada łącze internetowe o ograniczonej liczbie GB do wykorzystania lub po prostu wolny internet. Logiczne więc jest, że współczesne gry zajmujące mnóstwo miejsca na dysku nie są zbytnim sprzymierzeńcem takich internautów. Jak się okazuje, Valve postanowiło pójść im na rękę.
Pavel Djundik, twórca strony SteamDB oraz popularny leaker, opublikował na swoim Twitterze dosyć interesujący wpis. Okazuje się, że usługa Steam już niedługo wzbogaci się o funkcję nazwaną „peer-to-peer downloads on LAN” – określenie jasno wskazuje na narzędzie wykorzystujące sieć lokalną. Nie wiadomo jak dokładnie będzie ono działać w praktyce, lecz raczej nietrudno się tego domyślić.
Valve is seemingly working on peer-to-peer Steam downloads on LAN. pic.twitter.com/o6fXYo7gHK
— Pavel Djundik (@thexpaw) October 27, 2022
Nie wiadomo jednak, kiedy funkcja zadebiutuje u wszystkich użytkowników. Na razie znajduje się ona na bardzo wczesnym etapie rozwoju i dostrzeżono ją wyłącznie w konsoli dla programistów. Niezbędne okaże się więc uzbrojenie w odpowiednią dawkę cierpliwości.
Źródło: Twitter