DualSense do PC? Czemu nie!
Warto jednak na samym początku wspomnieć, że Steam wzbogacił się właśnie o pełne wsparcie dla kontrolera do PlayStation 5. Wiele gier na PC (w tym Death Stranding, No Man’s Sky, Horizon: Zero Dawn) wykorzystywać może od teraz podświetlenie LED, panel dotykowe, haptyczne wibracje oraz czujnik żyroskopowy. Wszystko dzięki API Steam Imput – opcji pozwalającej emulować kontroler w konkretnej produkcji.
Źródło: Sony
Więcej graczy gra na padzie?
Nie mówimy tu tak naprawdę o żadnej niszy. Według Valve – przez ostatnie dwa lata średnia liczba codziennych użytkowników grających w gry na Steam na kontrolerze podwoiła się. W przypadku tytułów obsługujących pady można mówić o nawet 60% społeczności, która porzuciła klawiaturę i myszkę. Jeśli weźmiemy pod uwagę niektóre pozycje sportowe, to mamy do czynienia ze wskaźnikiem na poziomie 90%.
Miliony graczy decyduje się więc na podłączenie kontrolera do swojego komputera. Z różnych przyczyn – na szczycie listy z pewnością znajduje się wygoda. Wprowadzenie obsługi DualSense jest więc niezwykle ważne z perspektywy graczy, jak i deweloperów. Nie da się ukryć, że twórcy produkcji z pewnością chętnie będą chcieli przystosować swoje dzieła tak, by wykorzystywały haptyczne wibracje czy adaptacyjne triggery.
Źródło: Steam / Foto. wł.