IGTV to segment zawierający dłuższe filmy wideo opublikowane przez użytkowników. Można do niego przejść na wiele sposobów – poprzez sekcję wyszukiwania czy za pośrednictwem dedykowanej aplikacji. Interesującą opcją było także tapnięcie w ikonę umiejscowioną u góry interfejsu. Użytkownicy zaczęli zauważać, że już jej tam nie ma.
Facebook potwierdził tę zmianę. Grono osób użytkujących ten sposób przechodzenia do IGTV było zbyt małe, by opłacało się trzymać funkcję w usłudze. Powodów może być kilka. Osobiście nie korzystam z IGTV, ponieważ nie jestem przyzwyczajony do oglądania dłuższych materiałów wideo na Instagramie. Mam od tego YouTube.
Co więcej, twórcy nie mają jeszcze możliwości zarabiania na IGTV, więc wyszukanie tam wartościowych treści jest naprawdę trudne. Kto wie, być może w przyszłości zapadnie decyzja o zamknięciu tytułowej sekcji?
Źródło: Engadget