Google uśmierca popularną usługę. Czy to się kiedyś skończy?

Piotr MalinowskiSkomentuj
Google uśmierca popularną usługę. Czy to się kiedyś skończy?

Otrzymaliśmy właśnie potwierdzenie, że Podcasty Google już wkrótce przestaną istnieć. Korporacja poinformowała o globalnym zakończeniu wsparcia dla tej popularnej usługi. Nie jest to zresztą ogromne zaskoczenie, bowiem o kontrowersyjnych planach mówiło się od dawna. Wciąż jednak mamy do czynienia z pokaźną stratą, która zaboli przede wszystkim aktywnych użytkowników. Zostaną zmuszeni do przejścia na inną platformę – jest jednak pewien plus całej sytuacji.

Podcasty Google idą do piachu – co je zastąpi?

Google najwyraźniej lubi kończyć życie stworzonych przez siebie projektów. Nie bez powodu internauci stworzyli internetowe cmentarzysko, gdzie znajdziemy spis wszystkich uśmierconych usług, aplikacji czy witryn. Portfolio koncernu wciąż jednak jest ogromne i zawsze znajdzie się okazja do wyrzucenia kolejnej platformy. Właśnie mamy do czynienia z takim wydarzeniem – warto przyjrzeć się mu nieco bliżej.

Podcasty Google są przeznaczone do likwidacji już od pewnego czasu. Przełomowym miesiącem był kwiecień, wtedy też usługa przestała istnieć na terenie Stanów Zjednoczonych. Reszta świata została potraktowana dosyć łagodnie. Dopiero teraz dowiedzieliśmy się, że zamknięcie aplikacji nastąpi maksymalnie pod koniec czerwca bieżącego roku. Wtedy też nie będzie żadnej możliwości na słuchanie jakichkolwiek treści za jej pośrednictwem. To już przesądzone i raczej firma nie zmieni swojego zdania.

Mimo wszystko mamy do czynienia z dosyć rozsądną decyzją, ponieważ konsumentów zachęca się do przesiadki na YouTube Music. Można nawet dokonać bezpłatnej migracji danych, dzięki czemu nie ma powodów do obaw jeśli chodzi o utratę zapisanych podcastów czy postępów w słuchaniu. Szansa na przeniesienie wszystkiego będzie dostępna do 29 lipca 2024 roku. Warto więc się tym zainteresować, by nie przegapić okazji.

Zbyt wcześnie na likwidację?

Zapewne niedługo Google zacznie wyświetlać też stosowne powiadomienie oraz wysyłać mailowe wiadomości informujące o wprowadzanych zmianach. Mimo wszystko korporacja zaniedbała kilka aspektów. YouTube Music nadal jest dosyć ubogie w kwestii wsparcia dla podcastów – nie możemy liczyć na powiadomienia dotyczące nowych odcinków czy oznaczania ich jako odtworzone. To dosyć podstawowe funkcjonalności i przesiadka z usługi Podcasty Google może wiele osób po prostu zaboleć. Kto wie, może w czerwcu doczekamy się pokaźnej aktualizacji naprawiającej te niedogodności?

Pozostaje mieć nadzieję, że tak się stanie. Na razie jednak wiemy tylko o zamknięciu kolejnej usługi Google, która początkowo miała konkurować z innymi platformami. Była zresztą ona chwalona prze konsumentów – głównie za przejrzysty interfejs oraz przydatne rozwiązania. Najwidoczniej aktywnych klientów nie było wystarczająco dużo.

Korzystaliście wcześniej z Podcastów Google? Jeśli tak, to za jakimi funkcjami będziecie najbardziej tęsknić? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

Źródło: 9to5google / Zdjęcie otwierające: Google, unsplash.com (@yoksel)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.