Netflix na urządzenia mobilne z dźwiękiem przestrzennym. Na razie tylko dla wybranych

Piotr MalinowskiSkomentuj
Netflix na urządzenia mobilne z dźwiękiem przestrzennym. Na razie tylko dla wybranych
Netflix to niewątpliwie najpopularniejsza platforma streamingowa na świecie. Dosyć regularnie wdrażane są do niej aktualizacje, które mają na celu zwiększenie atrakcyjności oglądanych treści. Mowa więc tu nie tylko o poprawkach interfejsu czy wsparcia dla technologii ulepszających obraz, ale także nowościach dotyczących dźwięku.

Dźwięk przestrzenny na Netflixie tylko na iOS

Jak się okazuje, Netflix zdecydował się właśnie na implementację obsługi dźwięku przestrzennego, a konkretniej – funkcji Spatial Audio. Jest ona dostępna w słuchawkach AirPods Pro oraz AirPods Max. Już teraz więc domyślić się możecie, że nowość przeznaczona jest na razie wyłącznie dla wybranych osób. Skorzystają z niej posiadacze iPhone’ów oraz iPadów z systemem iOS 14 lub 15 w wersji beta.

Osoby odpowiedzialne za platformę obiecują, iż wsparcie dla Androida także „wkrótce” się pojawi. Warto jednak nieco bliżej przyjrzeć się wprowadzonej funkcji. Spatial Audio to bowiem dźwięk przestrzenny zsynchronizowany z ruchami głowy. Dzięki temu użytkownicy mają wrażenie, iż audio wydobywa się z ekranu niezależnie od położenia.

netflix dzwiek przestrzenny 1Źródło: Mój Mac

Teraz więc oglądanie ulubionych filmów i seriali na urządzeniach mobilnych coraz mniej różni się od tego, czego możemy doświadczyć na większym ekranie. Jak aktywować Spatial Audio dla Netflixa? Redaktorzy portalu Mój Mac zaprezentowali to na stosownym zrzucie ekranu. Podczas odtwarzania wideo należy po prostu wysunąć Centrum sterowania i przytrzymać pasek regulacji głośności. Wtedy też pojawią się dwie ikony – „Kontrolowanie hałasu” oraz właśnie „Dźwięk przestrzenny”. Tyle.

Nowość jest na razie wdrażana po stronie serwera, więc nie wszyscy użytkownicy muszą mieć już do niej dostęp. Należy uzbroić się w cierpliwość.

Źródło: 9to5mac, Mój Mac / Foto. Netflix

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.