Mapy Google z feedem niczym portale społecznościowe
Pandemia koronawirusa utrudniła nie tylko zakładanie biznesów offline, ale też przyczyniła się do upadku wielu z nich. Najbardziej ucierpiały niewątpliwe te mniejsze i lokalne firmy. Google stara się jak najbardziej je wspomóc poprzez wprowadzanie interesujących rozwiązań do chociażby Map. Jesteśmy właśnie świadkami implementacji takiej funkcji.
Karta „Eksploruj” została nieco rozbudowana. Teraz po przejściu do niej ujrzymy nowy „kanał społeczności”. Na blogu Google wyczytać możemy, że „sekcja ta wyświetli ostatnie recenzje, zdjęcia i posty dodane do Map przez lokalnych przewodników i osoby, które obserwujesz”. W skrócie – aplikacja wzbogaciła się o feed przynoszący na myśl nieco tablicę z Facebooka.
Źródło: Google
Tego typu nowość ma sprawić, iż użytkownicy będą bardziej świadomi tego, co dzieje się w ich okolicy. Widoczność pozostawionych opinii oraz np. zmian w menu ulubionej restauracji zostanie znacznie poprawiona. Małe biznesy otrzymają więc dosyć ciekawe narzędzie umożliwiające promocję swoich usług oraz informowania o zmianach w sposobie działania czy nowościach w ofercie.
Dodatkowo fakt umieszczania informacji (wraz ze zdjęciami) przez lokalnych przewodników zwiększy wiarygodność danego miejsca. Mówimy więc o naprawdę przydatnej funkcji. Jeśli jeszcze nie widzicie „kanału społeczności”, to z pewnością pojawi się on u Was na przestrzeni kilku dni.
Planujecie korzystać z tego usprawnienia?
Źródło i foto: Google