Mapy Google zmienią się w portal społecznościowy. Bardzo dobrze

Piotr MalinowskiSkomentuj
Mapy Google zmienią się w portal społecznościowy. Bardzo dobrze

Mapy Google powinny niedługo otrzymać bardzo interesującą aktualizację, która spodoba się przede wszystkim właścicielom przeróżnych restauracji czy innych obiektów. Mowa tu o możliwości połączenia profili w mediach społecznościowych z biznesowym kontem konkretnego miejsca. Dzięki temu konsumenci otrzymają wgląd w najważniejsze aktualności bezpośrednio z poziomu popularnej aplikacji mobilnej. Na razie funkcja znajduje się w fazie testów i nie wiadomo, kiedy zadebiutuje u wszystkich osób.

Mapy Google będą pełnić rolę mediów społecznościowych?

Mapy Google to niezwykle istotne narzędzie marketingowe. Osobiście mocno kieruję się ocenami pozostawionymi przez klientów wybranego przeze mnie lokalu. Przeglądam napisane recenzje i opublikowane zdjęcia, co pozwala mi podjąć decyzję odnośnie do udania się tam czy wybrania polecanej pozycji z menu. Już wkrótce aspekt społecznościowy usługi zostanie znacząco zwiększony – tak przynajmniej wynika z najnowszych doniesień.

Aplikacja oferuje obecnie dosyć ograniczone pole manewru jeśli chodzi o publikację materiałów marketingowych. Mamy raczej do czynienia z suchymi informacjami okraszonymi opiniami konsumentów. Brakuje jednak zachęt do odwiedzenia danego miejsca czy danych na temat aktualnych promocji. Nadchodząca aktualizacja pozwoli jednak połączyć profile na portalach społecznościowych z kontem biznesowym Google. To dosyć znaczący powiew świeżości, ale czy w ogóle potrzebny?

Informacja ta pochodzi bezpośrednio od pracownika korporacji. Krystal Taing, ekspert ds. produktu Google Business Profile, opublikował na platformie LinkedIn dosyć wymowny post. Okazuje się, że rozpoczęły się testy rozwiązania umożliwiającego uczynienie z Map Google cyfrowego billboardu dla właścicieli poszczególnych obiektów, w tym restauracji. Koncern stara się jak najbardziej zautomatyzować cały proces i sam będzie pobierał najnowsze posty z połączonych kont mediów społecznościowych.

Źródło: LinkedIn (@krystaltaing)

Zasada działania nowości będzie prosta

Specjalna sekcja o nazwie „Social media updates” pojawi się na łamach karty lokalu i będzie dostępna dla każdego zainteresowanego użytkownika. Jeśli zaś chodzi o obsługiwane platformy, to na samym początku Mapy Google otrzymają integrację z następującymi serwisami: Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Pinterest, YouTube oraz Twitter (X). Mówimy więc o pokaźnej gamie portali, co powinno zadowolić wszystkich bez względu na charakter zarządzanego miejsca.

Samo łączenie kont także nie należy do skomplikowanych procesów. Wystarczy wkleić adres URL swojego profilu i tyle. Trzeba przyznać, że mówimy o naprawdę przydatnym rozwiązaniu – zwłaszcza dla film, które zyskają narzędzie ułatwiające im promocję tak naprawdę bez dodatkowego wysiłku. Konsumenci natomiast będą mieli okazję odkryć najnowsze akcje organizowane przez poszczególne obiekty i szybciej przekonać się, co mają one do zaoferowania.

Wdrażanie nowości jest na razie ograniczone i dostęp do niej ma zaledwie kilka firm. Pozostaje mieć nadzieję, że testy zakończą się w miarę szybko. Cierpliwość jest jednak wskazana.

Źródło: Android Police / Zdjęcie otwierające: Google, unsplash.com (@carolexm)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.