iOS 17 nie doczeka się większych zmian. Dlaczego?

Aleksander PiskorzSkomentuj
iOS 17 nie doczeka się większych zmian. Dlaczego?
Mark Gurman znów ma dla nas informacje ze stajni Apple. Tym razem źródła dziennikarza Bloomberga donoszą, iż w 2023 roku Apple nie skupi się na rozwoju swojego mobilnego oprogramowania. Zamiast tego firma ma zająć się “xrOS”, czyli oprogramowaniem przeznaczonym dla gogli do rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości.

Te miałyby zadebiutować jeszcze na wiosnę tego roku. Czy tak się faktycznie stanie?

Apple na ostatniej prostej ze swoimi nowymi okularami

Gurman zwraca uwagę, że finalnie w 2023 roku oprogramowanie iOS 17, iPadOS 17 czy też macOS 14 mogą mieć mniej nowych funkcjonalności niż byśmy się tego spodziewali. Szkoda, bo wydawało się, że już iOS 16 przyniósł mało zmian (umówmy się, nowy ekran blokady to nie jest jakiś super feature). Jeśli te plotki się potwierdzą, to nie zdziwię się, jeśli użytkownicy i klienci firmy Tima Cooka będą zawiedzeni.

ios172

fot. Unsplash.com

Z drugiej strony, Apple ma jednocześnie pracować nad rozwojem “xrOS” – zupełnie nowego systemu przeznaczonego do okularów VR/AR amerykańskiego producenta. Wszystkie siły mają być skupione na integracji App Store z tym sprzętem oraz innym softwarem, który będzie kluczowy podczas premiery. Choć na razie nie wiadomo, kogo dokładnie będzie stać na nowe okulary Apple. Te mają kosztować na start około 3000 dolarów. Po przeliczeniu na złotówki może od tego wszystkiego rozboleć głowa.

Apple zazwyczaj ogłasza swoje nowe systemy operacyjne w czerwcu, podczas dorocznej konferencji WWDC przeznaczonej stricte dla programistów. W tym roku według Marka Gurmana firma miałaby pokazać swoje gogle do wirtualnej rzeczywistości jeszcze przed konferencją WWDC. Na ile to wszystko prawda?

To się dopiero okaże.

Źródło: Bloomberg / fot. Unsplash.com

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.