Oznaczanie produktów dostępne dla większej grupy internautów
Tegoroczne plany na rozwój platformy Instagram są dosyć klarowne. Społecznościowy gigant chce skupić się na ulepszaniu sekcji wideo oraz zwiększaniu potencjału marketingowego i komunikacyjnego. Nie tak dawno byliśmy świadkami m.in. przywrócenia chronologicznego feedu, implementacji głosowych reakcji na Stories czy debiutu wielu nowości poprawiających kontakt ze znajomymi. Jak się okazuje – to zaledwie wierzchołek góry lodowej.
Na oficjalnym blogu usługi pojawił się post informujący o rozszerzeniu możliwości dodawania tagów produktowych w postach publikowanych na głównym feedzie. Teraz opcja stała się dostępna dla wszystkich użytkowników zamieszkujących Stany Zjednoczone. Jak możemy wyczytać w opublikowanym właśnie oświadczeniu:
Twórcy i marki dzielą się na Instagramie tym, jak używają i stylizują swoje ulubione produkty, inspirując tym samym swoje społeczności. Teraz dajemy wszystkim dostęp do inspirowania najbliższych, umożliwiając tagowanie produktów w postach. Od wspierania marek, które kochasz, po pomaganie przyjaciołom i rodzinie w odkrywaniu nowych produktów, które mogą im się spodobać – dzielenie się produktami na Instagramie właśnie stało się łatwiejsze.
Źródło: Instagram
Oznaczenie produktu jest banalnie proste. Podczas tworzenia postu należy wybrać funkcję oznaczania, następnie określić markę oraz produkt przez nią oferowany. Potem już wystarczy wskazać położenie danej rzeczy i opublikować wpis. Wtedy też każda zainteresowana osoba będzie mogła kliknąć w tag w celu uzyskania szczegółowych informacji i ewentualnego zakupu ubrania czy gadżetu.
Oczywiście nie wiadomo do końca, kiedy funkcjonalność pojawi się w Polsce. Chodzi tu jednak o samo dodawanie tagów – aplikacja pokaże nam posty zawierające oznaczenia produktów. Należy więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na kolejne ogłoszenia w sprawie.
Źródło: Instagram / Foto. pixabay.com (@geralt)