Instagram pozwoli wszystkim użytkownikom na oznaczenie produktów w postach

Piotr MalinowskiSkomentuj
Instagram pozwoli wszystkim użytkownikom na oznaczenie produktów w postach
Instagram ogłosił zakończenie testów funkcjonalności umożliwiającej oznaczanie produktów w postach. Przez ostatnich kilka miesięcy była ona dostępna wyłącznie dla ograniczonej liczby influencerów i marek – teraz mogą z niej skorzystać wszyscy mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Reszta świata, jak to zwykle bywa, otrzyma ten przywilej „już wkrótce”.

Oznaczanie produktów dostępne dla większej grupy internautów

Tegoroczne plany na rozwój platformy Instagram są dosyć klarowne. Społecznościowy gigant chce skupić się na ulepszaniu sekcji wideo oraz zwiększaniu potencjału marketingowego i komunikacyjnego. Nie tak dawno byliśmy świadkami m.in. przywrócenia chronologicznego feedu, implementacji głosowych reakcji na Stories czy debiutu wielu nowości poprawiających kontakt ze znajomymi. Jak się okazuje – to zaledwie wierzchołek góry lodowej.

Na oficjalnym blogu usługi pojawił się post informujący o rozszerzeniu możliwości dodawania tagów produktowych w postach publikowanych na głównym feedzie. Teraz opcja stała się dostępna dla wszystkich użytkowników zamieszkujących Stany Zjednoczone. Jak możemy wyczytać w opublikowanym właśnie oświadczeniu:

Twórcy i marki dzielą się na Instagramie tym, jak używają i stylizują swoje ulubione produkty, inspirując tym samym swoje społeczności. Teraz dajemy wszystkim dostęp do inspirowania najbliższych, umożliwiając tagowanie produktów w postach. Od wspierania marek, które kochasz, po pomaganie przyjaciołom i rodzinie w odkrywaniu nowych produktów, które mogą im się spodobać – dzielenie się produktami na Instagramie właśnie stało się łatwiejsze.

instagram oznaczenie produktow 1Źródło: Instagram

Oznaczenie produktu jest banalnie proste. Podczas tworzenia postu należy wybrać funkcję oznaczania, następnie określić markę oraz produkt przez nią oferowany. Potem już wystarczy wskazać położenie danej rzeczy i opublikować wpis. Wtedy też każda zainteresowana osoba będzie mogła kliknąć w tag w celu uzyskania szczegółowych informacji i ewentualnego zakupu ubrania czy gadżetu.

Oczywiście nie wiadomo do końca, kiedy funkcjonalność pojawi się w Polsce. Chodzi tu jednak o samo dodawanie tagów – aplikacja pokaże nam posty zawierające oznaczenia produktów. Należy więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na kolejne ogłoszenia w sprawie.

Źródło: Instagram / Foto. pixabay.com (@geralt)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.