Jeśli przypatrywaliście się ostatnio zmianom zachodzącym na Facebooku, to zapewne zauważyliście grafikę stetoskopu, którego przewód ułożony jest w kształt serca. Ten symbol został wykorzystany przez społecznościowego giganta jako logo „informacji o COVID-19”. Wszystko wskazuje na to, że ikonę zobaczymy już niedługo w nowym miejscu.
Jak poinformowała popularna badaczka – Jane Manchun Wong – Facebook pracuje nad umieszczeniem przycisku reakcji „COVID-19”. Zapewne wśród wielu osób zabrzmiało teraz pytanie – „po co?”. Też bym chciał znać odpowiedź. Być może firma chce w ten sposób podnieść świadomość społeczną? Zachęcić ludzi do reagowania tą „emotikoną” na posty dotyczące pandemii? Trudno stwierdzić.
Facebook is working on a COVID-19 themed reaction pic.twitter.com/B2MBIgjMlu
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) March 30, 2020
Mam jednak pewną teorię. Przycisk zastąpi dotychczasową ikonę serca. A jak wiadomo – reagowanie „grafiką miłości” na wpisy o koronawirusie nie jest raczej pożądane. Krok Facebooka prawdopodobnie ma na celu zmianę wydźwięku reakcji na „wykazywanie wsparcia i podziwu dla lekarzy”. To jednak tylko moje przypuszczenia.
Nie wiadomo, kiedy Facebook wdroży nową ikonę – wiadomo jednak, że na pewno się pojawi.
Źródło: Twitter