Apple pozwoli twórcom aplikacji oferować zniżki dla subskrybentów

Bartek SzcześniakSkomentuj
Apple pozwoli twórcom aplikacji oferować zniżki dla subskrybentów
Subskrypcje i abonamenty w ciągu ostatnich kilku lat bardzo się rozwinęły i podbiły rynek. Zamiast kupować płyty, wolimy wykupić subskrypcję Spotify. Zamiast kupować filmy, albo wypożyczać je za opłatą, wolimy zapłacić subskrypcję za Netfliksa  czy HBO GO. Już nawet gracze powoli przechodzą na abonamenty z grami – Origin Access Premier, Xbox Game Pass. Dlatego nie ma się co dziwić, że Apple (które od kilku lat wspiera opcje subskrypcji w aplikacjach z App Store) wprowadzi kolejne usprawnienia do tego modelu płatności.

Od teraz wydawcy aplikacji będą mogli oferować zniżki swoim obecnym subskrybentom. Do tej pory rabaty były oferowane nowym klientom, jednak nie pozwalało to na zachęcenie obecnych do przedłużania subskrypcji. W nowym modelu jednak przewidziane są trzy rodzaje promocji dla aktualnych klientów: darmowy dostęp przez określony czas, cena promocyjna na cały okres rozliczeniowy, bądź jednorazowa zniżka. 

Apple korzysta z tego rodzaju zniżek w przypadku subskrypcji Apple Music, a teraz pozwoli na to również innym programistom. Dodatkowo będą oni mogli zaoferować aż 10 ofert na subskrypcję w jednym momencie, co sprawi, że jeszcze łatwiej będzie trafić do potencjalnego klienta. Ta elastyczność wejdzie w życie wraz z aktualizacjami iOS 12.2, macOS 10.14.4 i tvOS 12.2 przy użyciu API StoreKit.

Czy wkrótce wszystko będziemy opłacać w formie abonamentu, bądź subskrypcji? Wygląda na to, że do tego zmierza świat…

Źródło: MacRumors

Udostępnij

viriacci