Sony ostatecznie żegna się z PlayStation Vita. Produkcja konsoli zakończy się za kilka miesięcy

Piotr MalinowskiSkomentuj
Sony ostatecznie żegna się z PlayStation Vita. Produkcja konsoli zakończy się za kilka miesięcy
Następca kultowego już PSP niestety nie podzielił losu swojego poprzednika. Konsola PlayStation Vita zadebiutowała na japońskim rynku w 2011 roku (w Ameryce i Europie w 2012 roku) i już kilka miesięcy po premierze wiadomo było, że sprzęt ten nie będzie wielkim sukcesem firmy Sony.

W 2015 roku rozpoczął się proces wygaszania konsoli i pozbywaniu się ostatnich egzemplarzy z magazynów – wtedy też Japończycy ogłosili rezygnację z tworzenia dużych tytułów na PlayStation Vita. Ubiegły rok przyniósł z kolei informację o zakończeniu produkcji dedykowanych kartridży oraz planowanej „śmierci” PSV.

Zapewne mało kto zdaje sobie z tego sprawę, ale przenośna konsola od Sony nadal jest produkowana w Japonii. Specyficzny rynek pozwolił temu urządzeniu przetrwać o wiele dłużej aniżeli w Europie czy Ameryce. Wszystko jednak ma swój koniec – zamieszczona na tamtejszej oficjalnej stronie marki PlayStation informacja potwierdziła ubiegłoroczne doniesienia. Sony dało do wiadomości, że planuje „rychłe zakończenie dostaw” składanych jeszcze modeli PSV.

Nie zamieszczono żadnej daty, lecz można domyślać się, że „pogrzeb” nastąpi już za kilka miesięcy. Dlaczego? Podobna sytuacja miała miejsce z PlayStation 3 i ogłoszonym końcem produkcji z dwumiesięcznym wyprzedzeniem. Nie ma powodów by zakładać w tym przypadku inny scenariusz.

Ostateczny rozrachunek PlayStation Vita to około 16 milionów egzemplarzy, co niestety ukazuje bezdyskusyjną porażkę Sony. Konkurencyjna konsola pokroju Nintendo 3DS rozeszła się w 75 milionach sztuk, a protoplasta w postaci PlayStation Portable w 82 milionach.

Źródło: GRY-Online

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.