Polacy porzucają Netflixa na rzecz HBO Max? Sugerują to wyniki popularności

Piotr MalinowskiSkomentuj
Polacy porzucają Netflixa na rzecz HBO Max? Sugerują to wyniki popularności
HBO Max zaliczyło dosyć udany debiut w Polsce – zainteresowanie platformą okazało się w ubiegłym miesiącu naprawdę pokaźne. Kilkaset tysięcy użytkowników stracił jednak Netflix, lecz wciąż możemy mówić o bezdyskusyjnej dominacji w naszym kraju. Znaczący spadek zaliczył również serwis cda.pl.

Netflix ze spadkiem, HBO Max ze znaczącym wzrostem w marcu

Na początku marca byliśmy świadkami zastąpienia HBO GO przez HBO Max. Amerykański gigant przeprowadził szeroko zakrojoną kampanię reklamową i marketingową na terenie naszego kraju – w największych miastach pojawiły się m.in. ogromne billboardy ogłaszające start platformy. Przełożyło się to na wzrost zainteresowania ofertą. Nie obyło się jednak bez problemów z niedostępnością wybranych treści czy jakością streamingu.

Wirtualnemedia.pl opracowały właśnie wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Mediapanel. Możemy dzięki temu przyjrzeć się nieco temu, jak w Polsce prezentuje się rynek platform streamingowych. Na pierwszym miejscu wciąż plasuje się Netflix – stronę internetową oraz aplikację odwiedziło w marcu 14,03 mln użytkowników, co przełożyło się na 46,79 proc. zasięgu. Możemy tu mówić o stracie 323 tys. internautów w porównaniu z lutym.

Druga pozycja należy do HBO Max, gdzie zaobserwowano 5,56 mln polskich użytkowników (18,54 proc. zasięgu). Platforma zyskała 1,14 mln konsumentów (25,8 proc.) – możemy więc mówić o ogromnym wzroście względem lutego. Oczywiście wpływ na to miał start usługi w naszym kraju, zobaczymy jak prezentować się będą przyszłe statystyki. Na razie wygląda to jednak dosyć obiecująco.

Na trzecim miejscu jest Player należący do TVN, który zanotował 4,21 mln użytkowników (14,03 proc. zasięgu). Tutaj mamy do czynienia ze spadkiem na poziomie 99,8 tys. internautów. Mimo to o 41 minut i 55 sekund wydłużył się czas spędzony na platformie przez pojedynczą osobę. Robi to dość pokaźne wrażenie.

Znaczący wzrost dostrzeżono na Polsat Box Go, który miał w marcu 3,75 mln polskich użytkowników (12,51 proc. zasięgu) – jest to wzrost na poziomie 741,6 tys. Polsat Go z kolei zyskał aż 884,8 tys. internautów. Mówimy więc o sporym skoku statystyk, tu także warto obserwować czy nie mamy do czynienia z jednorazową sytuacją.

Platformy należące do Telewizji Polskiej (w głównej mierze TVP VOD) przyciągnęły z kolei 3,01 mln użytkowników (10,05 proc. zasięgu). Tu także zaobserwowano wzrost zainteresowania, lecz o zaledwie 45,8 tys. odwiedzających. To samo można powiedzieć o Canal+ (2,86 mln użytkowników), który zyskał 167,7 tys. osób.

Jeśli zaś chodzi o nasze rodzime CDA Premium, to tu zanotowano 2,85 mln użytkowników (9,53 proc. zasięgu). Jest to wynik niższy o 453,4 tys. niż w lutym – spory spadek. Zmniejszył się także średni czas korzystania. Odwrotna sytuacja zadziała się w przypadku Amazon Prime Video (2,66 mln użytkowników, 8,89 proc. zasięgu), który zyskał w marcu 42,9 tys. internautów.

Ranking zamyka platforma WP Pilot – zanotowała ona 2,28 mln odwiedzających przy 7,62 proc zasięgu, co jest wynikiem gorszym o 403,1 tys. Trzeba więc przyznać, że obecnie mamy do czynienia z dosyć burzliwym okresem jeśli chodzi o streaming w Polsce.

HBO Max trochę namieszało i warto pamiętać, że to nie koniec! Dokładnie 14 czerwca będziemy przecież świadkami debiutu platformy Disney Plus. Zobaczymy czy start usługi wpłynie na pozycję pozostałych serwisów.

Źródło i foto: wirtualnemedia.pl

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.