Netflix nie jest już liderem streamingu w Polsce. Oto nowy lider

Maksym SłomskiSkomentuj
Netflix nie jest już liderem streamingu w Polsce. Oto nowy lider
Opublikowano najnowsze informacje dotyczące rynku streamingu w Polsce. Według badania Nielsen The Gauge pozycję dominującą stracił w końcu Netflix. Całościowo udział streamingu w Polsce zmalał w maju 2023 roku względem kwietnia o 0,2 procent i wynosił 6,5 procenta oglądalności.

YouTube wyprzedził Netfliksa

Polacy najchętniej oglądali na ekranach telewizorów YouTube, który miał 1,7 procenta udziałów w oglądalności. Netflix zajął drugie miejsce z wynikiem na poziomie 1,6 procenta. Wpływ na to mogła mieć akcja zakazująca współdzielenia kont poza jednym gospodarstwem domowym.

Udział streamingu w Polsce wzrósł o 0,1 procent względem lutego bieżącego roku i aż o 0,6 procent względem stycznia tego roku. W porównaniu do grudnia ubiegłego roku był wyższy o 0,9 procenta.

dane nelsen

„Główną przyczyną spadku udziału oglądalności streamingu na telewizorze w maju jest mniejsza oglądalność serwisu Netflix. Wynik na poziomie 1,6 proc., po raz pierwszy w historii Gauge: Poland, spowodował utratę pozycji najlepiej oglądającej platformy streamingowej na rzecz platformy YouTube” – podają twórcy raportu Nielsen.

Wszystkie platformy poza YouTube i Netflix generowały w maju tego roku 3,2 procenta ruchu. Wśród nich znajdują się HBO Max, Disney+, ShyShowTime oraz Viaplay.

Króluje telewizja satelitarna

W maju tego roku największy udział w oglądalności na telewizorze miała telewizja satelitarna – 34,3 procenta. Kablówka zajęła drugą pozycję z rezultatem 30,6 procenta. Podium zamknęła telewizja naziemna z wynikiem na poziomie 22,8 procent.

Dane w zestawieniu stworzono na podstawie panelu telemetrycznego, na który składało się 3500 gospodarstw domowych i 9700 panelistów.

Źródło: wirtualnemedia.pl / fot. tyt: Netflix

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.