KFC planuje stworzyć nuggetsy w laboratorium. Nadchodzi rewolucja

Piotr MalinowskiSkomentuj
KFC planuje stworzyć nuggetsy w laboratorium. Nadchodzi rewolucja
{reklama-artykul}
KFC oraz wiele innych restauracji wprowadza do swojej oferty produkty bezmięsne lub takie, które to mięso imitują. Jest to odpowiedź na m.in. coraz większą świadomość odnośnie strasznych warunków w jakich często przebywają zwierzęta przeznaczone do uboju. Częstsza też jest rezygnacja z tego typu jedzenia z pobudek zdrowotnych oraz środowiskowych.

Ogromne koncerny nie mogą pozwolić sobie więc na stanie w miejscu i są wręcz zmuszane do przystosowywania się do panujących trendów. Nie inaczej jest w przypadku KFC, jednej z najpopularniejszej sieci restauracji szybkiej obsługi. Od pewnego czasu w części lokali można zjeść nuggetsy „Beyond Fried Chicken” stworzone z roślinnego zamiennika kurczaka. Teraz firma idzie krok do przodu.

kfc meat 1Źródło: KFC

Przyszłość jedzenia?

KFC ogłosiło, że nawiązało współpracę z rosyjską firmą 3D Bioprinting Solutions. Po co? Wszystko w celu opracowania technologii biodruku umożliwiającej „drukowanie” mięsa drobiowego przy wykorzystaniu komórek kurczaka i innego materiału roślinnego. Spółce dostarczana będzie panierka i przyprawy, by nuggetsy mogły być testowane tak długo, aż zostanie osiągnięty zadowalający smak jak najbardziej przypominający oryginał.

Tutaj pojawia się jednak mały problem dla wegetarian. Użycie komórek kurczaka oznacza ni mniej ni więcej, iż trochę faktycznego materiału zwierzęcego w tych „bryłkach” będzie. Z pewnością jednak jest to rozwiązanie o wiele przyjaźniejsze środowisku niż przygotowywanie nuggetsów z prawdziwego mięsa.

W oświadczeniu prasowym KFC możemy wyczytać, że „tak może wyglądać jedzenie przyszłości” i jestem w stanie się z tym zdaniem zgodzić. Warto jednak mieć na uwadze, iż proces implementowania i udoskonalania takiej formy pożywienia będzie z pewnością długotrwały. Mamy do czynienia dopiero z kiełkowaniem tej technologii i jeszcze trochę poczekamy aż będziemy mogli wejść do KFC i zamówić „wydrukowane” mięso.

Źródło: KFC / Foto. KFC

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.