Firma ogłosiła, że wszyscy twórcy, którzy aktualnie posiadają możliwość monetyzacji odsłon swoich filmów, będą mogli skorzystać z bardziej inwazyjnych (dla użytkowników) reklam. Zmiana pojawi się już w przyszłym tygodniu, a kwalifikujący się twórcy kanałów otrzymają stosowne powiadomienie na pulpicie informacyjnym.
Tego typu spoty pozwolą na uzyskanie lepszych zarobków bowiem reklamodawcy zazwyczaj płacą lepiej za reklamy, których internauci nie mogą pominąć. Z jednej strony, reklamy mogą irytować oglądających ale warto też pamiętać, że wyższe przychody mogą być dodatkową motywacją dla twórców aby dostarczali lepsze treści.
YouTube doda także narzędzie, które pozwoli na masowe włączanie niepomijalnych reklam. Warto zaznaczyć, że długość wymuszonych reklam nie może przekroczyć 20 sekund. Dacie szansę ulubionym youtuberom czy AdBlocki pójdą w ruch?
Źródło: Creator Insider