Coraz chętniej kupujemy na ERLI. Przybywa klientów i transakcji

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Coraz chętniej kupujemy na ERLI. Przybywa klientów i transakcji

Platforma ERLI.pl ogłosiła wyniki finansowe za 2023 rok, które wskazują na spory przyrost liczby użytkowników, ilości transakcji oraz przychodów. Spółka potwierdziła swoje aspiracje do silnej drugiej pozycji na polskim rynku e-commerce wśród marketplace’ów.

Dynamiczny wzrost ERLI

Całkiem niedawno informowaliśmy, że aplikacja mobilna ERLI zanotowała już ponad milion pobrań, aktualnie liczba ta wynosi 1,3 mln.

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, firma zamknęła ubiegły rok z łączną liczbą ponad 3,6 mln transakcji (+133% r/r) o wartości blisko 740 mln zł (+60% r/r) oraz przychodem netto w wysokości 91 mln zł (+130% r/r).

W ciągu ostatnich 12 miesięcy platforma zanotowała również duży przyrost liczby sprzedawców – z 14 tys. do 22 tys., a także podwoiło liczbę zarejestrowanych użytkowników – z 1,4 mln do 3 mln.

Wzrosła też liczba produktów na platformie – na koniec grudnia do dyspozycji klientów było 21 mln dostępnych ofert. Najpopularniejszą kategorią na ERLI w ubiegłym roku był Dom i Ogród – stanowiła ona 52% ogólnej sprzedaży.

W ciągu dwunastu miesięcy 2023 roku zanotowaliśmy wzrost i rozwój wskaźników we wszystkich obszarach, na których nam zależało. Od początku działamy w oparciu o unikalny model współpracy i bliskiego partnerstwa z merchantami. Patrzymy na rozwój ERLI jako wspólny sukces, który nie byłby możliwy bez naszych partnerów. Dlatego przede wszystkim jesteśmy dumni z poszerzenia bazy sprzedawców, która urosła do 22 tys. na koniec 2023 roku, a dziś wynosi już 24 tysiące. W ten sposób mogliśmy zwiększyć dostępną ofertę produktową do 21 mln produktów i znacząco rozwinąć poszczególne kategorie. To oraz atrakcyjne ceny produktów spowodowały większe zainteresowanie klientów naszą ofertą, dzięki czemu zarejestrowanych na ERLI było już 3 mln kont, zaś blisko 7,5 mln użytkowników w grudniu odwiedziło platformę w poszukiwaniu ofert – wynik ten plasuje nas w gronie najpopularniejszych portali zakupowych w Polsce według badania Gemius. Dodatkowo w drugiej połowie roku ruszyła nasza aplikacja mobilna ERLI – bez wątpienia był to dla nas najwiekszy projekt biznesowy w 2023 roku i bardzo mocny impuls rozwojowy dla ERLI na kolejne miesiące.

skomentował Adam Ciesielczyk, Prezes ERLI.

ERLI zainwestuje w AI

Spółka ogłosiła, że najbliższy rok będzie dla ERLI okresem dalszego rozwoju we wszystkich obszarach. Firma zamierza w tym roku wdrażać kolejne nowoczesne rozwiązania technologiczne oparte na AI. Twórcy platformy pracują nad wdrożeniem narzędzi, które pozwolą jeszcze efektywniej dopasowywać oferty pod indywidualne preferencje klientów.

Naszym celem na koniec roku jest przekroczenie bariery 1,4 mld złotych GMV i zbliżenie się do 7 mln transakcji. Planujemy również osiągnąć przychód netto powyżej 190 mln zł i wynik finansowy na poziomie EBITDA w wysokości co najmniej 30 mln zł. Jestem pewien, że 2024 rok będzie kolejnym przełomowym w historii ERLI, w trakcie którego osiągniemy kolejne kamienie milowe i umocnimy naszą pozycję wśród czołowych marketplace’ów w Polsce.

– Adam Ciesielczyk, Prezes ERLI.

Dodatkowo, przewidziano programy wspierające przedsiębiorców – na ten cel firma zamierza w 2024 roku przeznaczyć ponad 60 mln zł.

Źródło: mat. prasowe

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.