Wszystko.pl idzie do piachu. To miał być konkurent dla Allegro

Piotr MalinowskiSkomentuj
Wszystko.pl idzie do piachu. To miał być konkurent dla Allegro

Nadszedł koniec portalu Wszystko.pl próbującego zaistnieć na polskim rynku e-commerce. Projekt finalnie okazał się niewypałem i nie będzie już dłużej dostępny zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Tym samym mamy do czynienia z kolejnym dowodem na to, że Polska nie do końca potrzebuje kolejnych tego typu platform. Czy to faktycznie jedyny powód zakończenia działalności tytułowego serwisu?

Wszystko.pl ogłasza upadek

Comarch podjął w ubiegłym roku dosyć dziwną decyzję. Mowa bowiem o próbie stworzenia konkurencji dla Allegro, co nawet wtedy wydawało się absurdalnym pomysłem. Koncern najwidoczniej miał jednak pieniądze i podjął ryzyko licząc na to, że uda się zachwiać rodzimego molocha e-commerce. Po zaledwie kilku miesiącach mamy do czynienia z ogłoszeniem likwidacji portalu Wszystko.pl. Przekazano o tym za pośrednictwem specjalnego oświadczenia.

Do tej pory udało się zgarnąć ponad 11 tys. zarejestrowanych sprzedawców, co nie jest aż tak złym wynikiem. Firma wyłożyła jednak na stół wszelkie karty przetargowe – zerowa prowizja, brak opłat za wystawianie produktów, integracja z wewnętrznymi systemami czy pomoc indywidualnego opiekuna. Konsumenci natomiast mogli cieszyć się minimalną liczbą reklam czy komunikatów, a także prostotą interfejsu. Czego chcieć więcej?

Źródło: wszystko.pl, wł.

Konsumenci nie przekonali się do Wszystko.pl i nawet przez chwilę portal nie znalazł się w rankingu dziesięciu najpopularniejszych platform e-commerce w naszym kraju. Tym samym kolejny projekt próbujący konkurować z Allegro nie podołał. Jeśli spróbujecie wejść na główną stronę serwisu, to powita Was poniższy komunikat. Możemy tam przeczytać, że od 15 lutego nie ma możliwości składania zamówień.

To jednak nie jedyna ważna informacja. Jeśli złożyliście zamówienia do 15 lutego, to nie ma obaw jeśli chodzi o ich realizację. Wciąż będzie dostępne też wsparcie dla kupujących w przypadku trudności z realizacją przesyłek. Sprzedawcy natomiast otrzymają możliwość finalizacji dotychczasowych zamówień do 30 kwietnia. Po tym dniu panel sprzedawcy zostanie permanentnie zamknięty. Właśnie wtedy nastąpi wbicie ostatniego gwoździa do trumny Wszystko.pl.

Nie wszystko jednak przepada. Technologia wykorzystana do opracowania platformy e-commerce wykorzystana zostanie przy okazji innych przedsięwzięć. Comarch ma natomiast skoncentrować się na innych wysokomarżowych kontraktów i inwestycjach w AI, APS czy POS.

Jeśli jesteśmy przy koncernie Comarch, to warto pamiętać, że na początku stycznia byliśmy świadkami dość przykrego wydarzenia. Zmarł dotychczasowy prezes, Janusz Filipiak. Niedługo potem zastąpiła go Anna Pruska.

Źródło: Wirtualne Media, wszystko.pl / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@rupixen), wszystko.pl

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.