Sony odpowiada na problem awarii konsol PlayStation 4

LBSkomentuj
Sony odpowiada na problem awarii konsol PlayStation 4
Określenie BLoD w przypadku konsoli PlayStation 4 oznacza brak sygnału lub problem z zawieszającym się sprzętem z powodu przegrzewania. Zanotowane sytuacje zdarzały się jednak nie po wielogodzinnych sesjach, lecz już w trakcie pierwszego uruchomienia konsoli. W trakcie uruchamiania na obudowie pojawia się niebieski pasek, który po chwili powinien zmienić barwę na białą. Okazuje się, że w wadliwych egzemplarzach barwa ta wciąż pozostaje niebieska. Jak poradzić sobie z powyższym problemem?


Na oficjalnym forum opublikowano kilka wskazówek, mogących pomóc w wyeliminowaniu BLoD. Okazuje się jednak, że nie gwarantują one w 100 procentach poprawę sytuacji. Wskazane jest m.in. zresetowanie konsoli, sprawdzenie połączenia dysku twardego oraz wszystkich kabli, uruchomienie sprzętu w trybie bezpiecznym, a nawet sprawdzenie czy posiadamy aktualną wersję oprogramowania telewizora. Jeśli żaden z podanych na stronie sposobów nie pomoże, pozostaje wyłącznie kontakt z pomocą techniczną. Ze względu jednak na spore zainteresowanie w dniu premiery może okazać się, że działający egzemplarz nie wszyscy otrzymają błyskawicznie.

W rozmowie z serwisem IGN, Sony przyznało ponadto, że występujące problemy mogą występować u 0.4% użytkowników, a więc na milion posiadaczy, wadliwy egzemplarz może trafić do ok. 4000 osób. Z jednej strony nie wydaje się to dużą ilością, tym bardziej, że w poprzedniej generacji były podobne problemy zarówno z PS3 jak również X360, jednak niesmak z pewnością pozostanie. Nie zmienia to faktu, że powyższy problem nie powinien wpłynąć na spadek zainteresowania.

Źródło: IGN, Eurogamer

Udostępnij

LB