Reklama pizzy wygenerowana przez sztuczną inteligencję przyprawi Cię o koszmary

Maksym SłomskiSkomentuj
Reklama pizzy wygenerowana przez sztuczną inteligencję przyprawi Cię o koszmary
Jeżeli regularnie czytacie publikowane przez nas aktualności lub po prostu choć odrobinkę interesowaliście się w ostatnich miesiącach nowinkami ze świata nowych technologii, wiecie doskonale, że sztuczna inteligencja wsparta przez uczenie maszynowe i garść innych technik potrafi naprawdę wiele. SI może odrabiać zadania domowe za uczniów lub uczynić z każdego artystę. Za jej pomocą da się łatwo wygenerować realistyczne zdjęcia, filmy, ukraść czyjąś tożsamość, a nawet skopiować głos na podstawie kilkusekundowej próbki. Sztuczna inteligencja stworzyła właśnie od zera reklamę pizzy.

Jest… niepokojąca.

Reklama pizzy stworzona przez SI

Na jednym z kanałów YouTube pojawiła się właśnie reklama pizzy, która zyskuje popularność za sprawą serwisu Wykop.pl. Jej treść została podobno w całości wygenerowana przez sztuczną inteligencję i… nietrudno w to uwierzyć. Materiał wideo wygląda podobnie do tego, co Internet widział niedawno w filmie wygenerowanym przez SI o nazwie Stable Diffusion, na którym Will Smith je spaghetti.

Nagranie prezentuje się… cudacznie. Ludzkie twarze są dziwne, pizza i składniki wyglądają osobliwie, szef kuchni jest pół człowiekiem-pół ciastem i w zasadzie tylko tekst czytany przez lektora względnie trzyma się kupy. Względnie, bo hasło reklamowe odczytane na końcu spotu brzmi delikatnie mówiąc intrygująco. „Pizza jest jak rodzina, ale z większą ilością sera.”

O…kej? Wolę chyba nie zastanawiać się, co AI miała tutaj na myśli…

Zobaczcie sami, lepiej nie przed snem.

Wyprowadźcie mnie z błędu, ale wydaje mi się, że powyższa reklama pizzy mogłaby być z powodzeniem emitowana w telewizji. Coś mi się wydaje, że lwia część odbiorców nie zorientowałaby się nawet, że materiał został stworzony przez SI lub coś jest z nim nie tak.

Źródło: YouTube

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.