Polacy znaleźli sposób na AdBlocka?

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Polacy znaleźli sposób na AdBlocka?
Jak podaje Wirtualna Polska, warszawska spółka Cloud Technologies opracowała technologię, która pozwoli zniwelować działanie AdBlocka w przeglądarce internetowej. Dzięki temu reklamy będą wyświetlane nawet w przypadku, gdy użytkownik korzysta z wtyczki blokującej.

Rozwiązanie zostało już zgłoszone do Urzędu Patentowego RP. Polacy chcą zabezpieczyć technologię także na innych rynkach – m.in. w Stanach Zjednoczonych.

Piotr Prajsnar – założyciel firmy – wyjaśnia, że rozwiązanie po wykryciu wtyczki blokującej pozwoli ponownie „nałożyć” reklamy na stronę internetową, dzięki czemu wydawcy nie stracą źródła dochodu.

Zapewnia jednocześnie, że wyświetlane w ten sposób reklamy będą dostosowane do zainteresowań i upodobań internauty, a ponadto nie będą wpływać na szybkość wczytywania strony internetowej. Jesteśmy przy okazji uspokajani, że wszystkie dane będą anonimowe, a spółka nie będzie zbierać informacji o użytkownikach.

– Blokowanie reklam internetowych to bardzo złożone zjawisko. Z jednej strony całkowicie zrozumiała jest irytacja internautów nachalnymi reklamami. Z drugiej strony reklama to podstawowe źródło utrzymania większości wydawców. Dlatego od początku naszej działalności dążyliśmy do tego, aby reklamy były odpowiednio targetowane, czyli wykorzystywały dane o zainteresowaniach i zachowaniach internautów. Tylko w ten sposób możemy osiągnąć wysoką skuteczność, bez stosowania agresywnych formatów reklamowych – mówi Piotr Prajsnar.

UnBlock otrzyma również wsparcie dla reklam w formacie wideo. Treści marketingowe mają jednak być nieinwazyjne, by nie irytować internautów.

Zdajemy sobie sprawę, że nie unikniemy krytyki czy nawet hejtu ze strony tej części użytkowników, która reaguje alergicznie na wszelkie formy reklamy w Sieci i nie chce zrozumieć modelu funkcjonowania serwisów internetowych. Portale i ich pracownicy żyją z reklam, które stanowią główne źródła ich przychodów. Blokowanie reklam poważnie zatem odbija się na ich kondycji finansowej – tłumaczy Maciej Sawa z Cloud Technologies.

Osoby blokujące, być może nieświadomie, a być może celowo, przyczyniają się do tego, że niektórzy wydawcy decydują się na wprowadzanie stałych opłat za dostęp do treści, które obejmują już wszystkich użytkowników, nawet tych, którzy reklam nie blokują. Taki system nie do końca wydaje nam się sprawiedliwy. UnBlock przywraca równowagę interesów między wydawcami a internautami, zachwianą wcześniej zarówno przez blokujących, jak i przez natarczywych reklamodawców – wyjaśnia.

Dokładne działanie UnBlocka nie jest obecnie znane. Jeżeli faktycznie rozwiązanie pozwoli „odblokować” reklamy, internauci będą musieli ponownie przyzwyczaić się do internetu, w którym serwowane są treści marketingowe. Do czasu, gdy inna firma w kontrze opracuje rozwiązanie blokujące UnBlocka.

Źródło: WP

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.