Ogromne przejęcie na rynku IT. IBM kupuje Red Hat za 34 mld USD

Wojtek BłachnoSkomentuj
Ogromne przejęcie na rynku IT. IBM kupuje Red Hat za 34 mld USD
Red Hat to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży oprogramowania i usług chmurowych. Z kolei IBM to legenda, która po oddaniu w ręce Lenovo działu sprzętu, skupiła się na rozwiązaniach biznesowych i korporacyjnych. W tym zakresie ciągle się rozwija, a kolejnym krokiem jest ogłoszone właśnie przejęcie, za 33,4 miliarda dolarów, firmy Red Hat.

Co z tego wyniknie, dokładnie jeszcze nie wiadomo, ale raczej nie trzeba mieć nadmiernych powodów do obaw. Trzeba jednak przyznać, że jest to bardzo zaskakująca sytuacja, bowiem Red Hat to firma, która uchodziła za zwolennika open source. Przejęcie przez większego gracza na rynku nie musi oczywiście oznaczać porzucenia idei wolnego oprogramowania.

Wielkie korporacje, takie jak Microsoft, coraz bardziej skłaniają się w tę stronę, starając się otworzyć na open source. Niewątpliwie wzorem tego typu zachowań jest ostatnio Microsoft, którego przejęcie platformy GitHub spowodowała falę niepokoju, w gruncie rzeczy niepotrzebną.

Zanim będzie można wydać ostateczny wyrok o pozytywnych, bądź negatywnych skutkach tego przejęcia, będzie musiało minąć kilka miesięcy. Można być pewnym jednego – zakup Red Hat na pewno spowoduje wzrost udziału IBM na rynku usług chmurowych. Firma w ostatnich latach odnotowała spadek przychodów, co prawdopodobnie zmusiło ją podjęcia pewnych kroków w celu odwrócenia tej tendencji.

Źródło: Bloomberg

Udostępnij

Wojtek BłachnoO technologii i popkulturze może pisać bez ograniczeń. Wśród rodziny i znajomych ma opinię "tego Wojtka co się zna na komputerach". Z wykształcenia bibliotekarz, choć jego zawodowe ścieżki do biblioteki jakoś nie zaprowadziły. Lubi dobre kino, wino, podróże i muzykę filmową. Niepoprawny gadżeciarz. Twierdzi, że urodził się za późno, żeby odkrywać Świat, za wcześnie, żeby odkrywać Wszechświat, ale idealnym momencie, żeby odkrywać Internet. Jest zdania, że memy to poezja XXI wieku.