Meta dalej wierzy w metaverse. Wyda na niego jeszcze więcej pieniędzy

Aleksander PiskorzSkomentuj
Meta dalej wierzy w metaverse. Wyda na niego jeszcze więcej pieniędzy
Meta oficjalnie przyznała, że rok 2022 był trudniejszy niż spodziewało się przedsiębiorstwo należące do Marka Zuckerberga. W obszernym wpisie na blogu, CTO Reality Labs Andrew Bosworth przyznał, że w najbliższym roku Amerykanie mają zamiar przeznaczyć 20 proc. swoich całkowitych wydatków na dział Reality Labs. P

otwierdza to tylko i wyłącznie dalszą wiarę Meta w koncept metaverse.

Wiara jest, ale akcje cały czas idą w dół

Meta została oficjalnie skrytykowana w tym roku za wydanie miliardów dolarów na koncept metaverse – sam dział Reality Labs był odpowiedzialny za stratę w wysokości 9,4 miliarda dolarów przez pierwsze trzy kwartały 2022 roku. Wartość akcji Meta cały czas spada, a inwestorzy pozostają sceptyczni w kontekście całego konceptu metaverse.

W całej sytuacji nie pomogło nawet zaprezentowanie zaawansowanych gogli do wirtualnej rzeczywistości – Meta Quest Pro. Wizja firmy dotycząca okularów pozwalających na zachowanie pełnej immersji rozciąga się na najbliższą dekadę a nie kilka lat. Inwestorzy muszą więc pozostać cierpliwi.

Reality Labs obecnie pracuje nad udoskonaleniem nie tylko okularów, ale również całego systemu awatarów. O kolejnych nowościach mamy dowiedzieć się dopiero na przestrzeni 2023 roku. Na wiosnę pojawi się także Meta Quest Pro 2 oferujący jeszcze większe możliwości w zakresie metaverse oraz wirtualnej rzeczywistości.

Póki co analitycy krytykują Meta za brak efektywności oraz problemy z rozwojem swoich pomysłów. Nie ma co się dziwić, konkurencja depcze Zuckerbergowi po piętach. Swoje zestawy do VR rozwija również HTC, a w kuluarach nad sprzętem do AR i VR ma pracować także Tim Cook i spółka.

Widać, że Meta nie ma zamiaru odpuszczać konceptu metaverse i faktycznie widzi w nim przyszłość. No cóż, poczekamy – zobaczymy.

Źródło: Meta / fot. Meta

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.