Kto korzysta z Twitcha? O dziwo nie dzieci i młodzież [Infografika]

Maksym SłomskiSkomentuj
Kto korzysta z Twitcha? O dziwo nie dzieci i młodzież [Infografika]

Obraz gracza mocno zmienił się na przestrzeni minionych lat. W gry grają osoby coraz starsze i dziś gaming nie jest już kojarzony z rozrywką wyłącznie dla najmłodszych oraz nastolatków. A co z Twitchem? Serwis, który kiedyś słynął przede wszystkim z transmisji związanych z grami komputerowymi dziś nierzadko przypomina OnlyFans. Najnowsze badanie przeprowadzone przez Open Mobi na zlecenie seegame pokazuje, kim są użytkownicy platformy Twitch. Niektóre dane mogą zaskoczyć.

Kto korzysta z Twitcha?

Open Mobi opublikowało wyniki badania przeprowadzonego wśród polskiej społeczności serwisu Twitch. 63 procent badanych korzysta z platformy streamingowej co najmniej raz w tygodniu. Średni czas spędzony na platformie to aż 2 godziny.

Obecność użytkowników na platformie i charakter w jakim na niej przebywają – a szukają głównie rozrywki – sprawiają, że serwis jest bardzo wartościowym miejscem w kontekście emisji reklam. Co więcej, aż 76 proc. społeczności to osoby w przedziale wiekowym 18-44 lata, czyli grupa mocno zaangażowana w treści online, a dodatkowo trzech na czterech badanych posiada własny dochód (72 proc.), co czyni z nich atrakcyjnych konsumentów

– komentuje Katarzyna Knecht, Sales Director i Product Owner w seegame.

Kto korzysta z Twitcha? Największa grupa społeczności Twitch, bo aż 76 procent, to osoby w przedziale wiekowym 18-44 lata. 57 procent wszystkich użytkowników stanowią mężczyźni, a 43 procent to kobiety. Łącznie aż 58 procent użytkowników serwisu to rodzice. Taki sam odsetek ankietowanych preferuje oglądanie streamów na komputerze.

Gaming na Twitchu interesuje w pierwszej kolejności już tylko 31 procent respondentów. Popularnością cieszą się streamy związane z urodą i modą (13 proc.), jedzeniem i gotowaniem (7 proc.) oraz stylem życia (6 proc.).

Twitch infografika
Źródło: Open Mobi

Wiele postaw życiowych czy zainteresowań przełamuje stereotypowy wizerunek społeczności graczy i widzów streamów, co tylko zwiększa potencjał reklamowy platformy. Z dużym zainteresowaniem może spotkać się na pewno promocja treści i usług przyjaznych rodzicom czy właścicielom zwierząt. Nowe możliwości współpracy otwierają się również dla marek sportowych, sklepów z odzieżą i sprzętem, a nawet organizatorów wydarzeń sportowych. Wielu użytkowników ogląda również filmy, a dla 2 na 3 badanych pierwszym wyborem jest platforma Netflix, co także jest istotną informacją dla marek

– komentuje Katarzyna Knecht.

Pełne wyniki badania znajdują się tutaj (wymagana rejestracja).

Źródło: Open Mobi

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.