Kolor czerwony – iOS, zielony – Android / Źródło: Business Insider
Podobnie sytuacja prezentuje się w innych amerykańskich miastach. Użytkownicy iPhone’ów oraz iPadów tweetują ze stref zamożnych, natomiast o wiele rzadziej pojawiają się w biednych dzielnicach. Schemat ten potwierdza się również na lotniskach – znajdziemy tam więcej wyznawców firmy Apple, gdyż stać ich na podróżowanie liniami lotniczymi. Przewagę tę można także zaobserwować chociażby na warszawskim Okęciu.
Teza ta jest zgodna z analizą ruchu sieciowego sklepów internetowych. W segmencie tabletów aż 87% ruchu generują użytkownicy iPadów, a zaledwie 11% wejść pochodzi z urządzeń z systemem Android. Nieco lepiej jest w przypadku smartfonów, choć i tutaj przewaga iOS jest znacząca – 60% do 39%.
Użytkownicy iPadów wydają także więcej pieniędzy podczas zakupów. Średnia kwota wynosi 155 dolarów. Na tabletach z Androidem jest to średnio 110 dolarów. Wyjątkiem od reguły są smartfony – tutaj o 10 dolarów więcej wydają androidowcy, jednak porównując wyniki tabletów można stwierdzić, że użytkownicy systemu iOS większość transakcji przeprowadzają na iPadzie, natomiast iPhone’a używają wyłącznie do drobnych zakupów.
Użytkownicy Androida rzadziej kupują aplikacje, sięgając po darmowe rozwiązania. Mniej popularne są również mikrotransakcje na tej platformie. Deweloperzy są zgodni, że na Androidzie monetyzacja jest znacznie mniejsza.
Nie ulega wątpliwości, że system iOS cieszy się większym powodzeniem wśród ludzi zamożnych, choć trend ten będzie się pomału zmieniał za sprawą high-endowych smartfonów opartych na Androidzie.
Źródło: Business Insider