Google nie wyszło dobrze na rozstaniu z Firefoksem

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Google nie wyszło dobrze na rozstaniu z Firefoksem
Zgodnie z nowymi danymi z StatCounter, Yahoo osiągnęło najwyższy udział na rynku wyszukiwarek od 2009 roku. Nie oznacza to oczywiście, że monopol Google jest zagrożony bowiem udziały Yahoo na razie przekroczył 10% w Stanach Zjednoczonych. Jest to jednak wyraźny sygnał, że gigant z Mountain View musi walczyć o utrzymanie pozycji na rynku.

W grudniu, Yahoo uzyskało dokładnie 10,4 procent. Nie jest to powalający wynik w stosunku do rywali, Google nadal ma 75,2 procent, a Microsoft Bing 12,5 proc. Jednakże, jest to najlepszy wynik Yahoo od pięciu lat. Oczywistym impulsem do wzrostu jest współpraca z Mozillą, dzięki której silnik wyszukiwania Yahoo serwowany domyślnie wszystkim użytkownikom Firefoksa (od wersji 34) w USA.

US Search StatCounter

Podział amerykańskiego rynku wyszukiwarek internetowych według StatCounter (grudzień 2014)

Wynik Yahoo byłby jeszcze lepszy ale Firefox nie cieszy się wielką popularnością za oceanem. Według StatCounter znacznie więcej użytkowników komputerów stacjonarnych korzysta z Chrome niż z przeglądarki Mozilli. Produkt Google miał w grudniu 2014 roku około 32,5 procent, a Firefox 13,6 procent. Na smartfonach różnica jest nieporównywalnie większa – 35,7 procent dla Chrome i tylko około 0,4 procent dla Firefoksa.

Kolejne miesiące pokażą czy taka tendencja się utrzyma. Niektórzy eksperci twierdzą, że wzrost może być chwilowy gdyż użytkownicy Firefoksa mogą powrócić do Google zmieniają domyślne ustawienia przeglądarki.

Źródło: StatCounter, PCMag

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.