W grudniu, Yahoo uzyskało dokładnie 10,4 procent. Nie jest to powalający wynik w stosunku do rywali, Google nadal ma 75,2 procent, a Microsoft Bing 12,5 proc. Jednakże, jest to najlepszy wynik Yahoo od pięciu lat. Oczywistym impulsem do wzrostu jest współpraca z Mozillą, dzięki której silnik wyszukiwania Yahoo serwowany domyślnie wszystkim użytkownikom Firefoksa (od wersji 34) w USA.
Wynik Yahoo byłby jeszcze lepszy ale Firefox nie cieszy się wielką popularnością za oceanem. Według StatCounter znacznie więcej użytkowników komputerów stacjonarnych korzysta z Chrome niż z przeglądarki Mozilli. Produkt Google miał w grudniu 2014 roku około 32,5 procent, a Firefox 13,6 procent. Na smartfonach różnica jest nieporównywalnie większa – 35,7 procent dla Chrome i tylko około 0,4 procent dla Firefoksa.
Kolejne miesiące pokażą czy taka tendencja się utrzyma. Niektórzy eksperci twierdzą, że wzrost może być chwilowy gdyż użytkownicy Firefoksa mogą powrócić do Google zmieniają domyślne ustawienia przeglądarki.
Źródło: StatCounter, PCMag