Może nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale zrzucanie się ze znajomymi na jakikolwiek plan subskrypcyjny Netflixa… jest niezgodne z założeniami modelu biznesowego platformy. Gigant streamingowy zakłada, że opcja Premium (4 urządzenia) wykupowana jest przez osoby zamieszkujące jeden dom. Jak jednak wiadomo, jest to raczej idylliczne założenie.
Netflix uważa, że jednym z powodów spadku popularności platformy jest udostępnianie kont i haseł znajomym niekoniecznie mieszkającym pod tym samym dachem co osoba wykonująca przelew za subskrypcję. Jeden z dyrektorów usługi, Greg Peters, nie pozostawia złudzeń – już niedługo zostaną wprowadzone pewne zmiany w kwestii – dotychczas liberalnego – podejścia do procederu dzielenia się kontami.
Spółka obecnie monitoruje skalę zjawiska i bada przyjazne dla konsumentów sposoby zmiany polityki. Nie wiadomo dokładnie kiedy możemy spodziewać się uaktualnień w regulaminie platformy, lecz te są nieuniknione – prędzej czy później użytkownicy odczują znaczącą różnicę jeśli chodzi o korzystanie z Netflixa.
Źródło: Independent