Duże zmiany w targetowaniu reklam na Facebooku. Znikają wrażliwe kryteria

Antoni ZaborskiSkomentuj
Duże zmiany w targetowaniu reklam na Facebooku. Znikają wrażliwe kryteria
Facebook to ogromna machina reklamowa, która dla wielu biznesów na całym świecie jest podstawowym narzędziem marketingu. Opłaty związane z tymi usługami stanowią jedno z głównych źródeł przychodów korporacji należącej do Marka Zuckerberga, a więc stara się ona regularnie optymalizować i ulepszać ich jakość. W interesie obu stron (reklamodawców i Facebooka) jest, aby zamieszczane reklamy trafiały do odpowiedniej grupy odbiorców, więc możliwości precyzowania ich profilu jest coraz więcej.

Ostatnie zmiany to jednak całkowite zaprzeczenie temu trendowi – kilka kryteriów ma bowiem zniknąć z edytora reklam z powodów etycznych. Chodzi o kontrowersyjne kwestie dotyczące wyznania, rasy, orientacji seksualnej i poglądów politycznych. Dla niektórych podmiotów może to okazać się spore utrudnienie, ale, jak zapewnia Facebook, zmiany były konieczne, aby zapobiec dyskryminacji i stresowi, na jaki mogły być dotychczas narażone niektóre grupy społeczne.

Oto przykłady niektórych zagadnień, które zostaną wykluczone:

  • hasła związane ze zdrowiem (np. „rak płuc”, „Światowy Dzień Cukrzycy”, „Chemioterapia”)
  • hasła dotyczące orientacji seksualnej (np. „małżeństwa osób tej samej płci” i „kultura LGBT”)
  • hasła dotyczące religii i wyznań (np. „kościół katolicki” i „święta żydowskie”)
  • hasła związane z przekonaniami politycznymi i kwestiami społecznymi

Duże zmiany w targetowaniu reklam na Facebooku

Źródło: Facebook

 

Meta pod presją?

Meta, czyli korporacja, do której należy obecnie Facebook, słowami przedstawiciela Grahama Mudda, wielokrotnie zaznacza w opublikowanym komunikacie, że celem zmian jest troska o uczucia użytkowników. Prawda może być jednak, jak zwykle, brutalna. Najbardziej prawdopodobne, że chodzi o poprawienie wizerunku po głośnej aferze z oskarżeniami byłej pracownicy, które miała przykryć huczna zmiana nazwy korporacji, a teraz pozorna troska o wartości, kosztem relacji z niektórymi reklamodawcami.

Powyższa aktualizacja kryteriów targetowania reklam ma wejść w życie 19 stycznia 2022 roku.

Źródło: Facebook / fot. tyt. Unsplash / Timothy Hales Bennett

Udostępnij

Antoni ZaborskiW branży nowych technologii od ponad 10 lat. W tym czasie pisał dla kilku popularnych serwisów, a także na swój rachunek. Prywatnie fan motoryzacji, sportów walki i dobrego jedzenia.