Długie filmy na You Tube to nieporozumienie? Zaskakujące wnioski z badań

Andrzej SitekSkomentuj
Długie filmy na You Tube to nieporozumienie? Zaskakujące wnioski z badań
57 procent. Tak wielu badanych przerywa oglądanie filmów przed końcem projekcji. Jeśli uwzględnimy płeć, większą niecierpliwość wykazują mężczyźni (59 proc.), niż kobiety (56 proc.). Co ciekawe, tendencja do zatrzymania filmów przed końcem projekcji rośnie wraz z wiekiem: 50 proc. osób w przedziale 15-18 lat, 55 proc. 19-24 lata, 61 proc. 25-34 lata oraz aż 58 proc. w grupie 35-50 lat.

To zastanawiające, bo przecież ciągle słyszymy, że młodzież „wychowana” w epoce You Tube i informacji totalnej, nie potrafił skupić się na jeden rzeczy i wykazuje się większą niecierpliwością od starszego pokolenia. Powyższe wyniki wskazują raczej, że problem ów mają starsze roczniki.

Oczywiście badanie jest cząstkowe i nie odsłania całego spektrum zjawiska. Może np. chodzić o większą precyzję wyszukiwania pożądanych treści przez młodszych ludzi lub inne podejście do oferowanych materiałów.

Jeśli przyjrzeć się wykształceniu respondentów to najwięcej osób, które rezygnują z oglądania dłuższych materiałów, ma wykształcenie wyższe (64 proc.) oraz średnie (62 proc.). Osób legitymujących się innym wykształceniem jest 49 proc. Znaczenie ma również wielkość aglomeracji, bardziej skorzy do rezygnacji z dalszego oglądania są mieszkańcy dużych miast.

Wskazówka dla blogerów lub innych osób przygotowujących treści video na You Tube jest taka: nie warto robić filmów dla mieszczuchów w średnim wieku, z wyższym wykształceniem. I tak nie obejrzą filmu do końca. Oczywiście to żart, ale wnioski dla autorów są czytelne, należy dbać o spójność, konkret treści i ograniczenie czasu projekcji na rzecz bardziej skomasowanej zawartości.

Źródło: Press

Udostępnij

Andrzej Sitek