Z AliExpress do Paczkomatów! Rusza współpraca Alibaby i InPostu

Maksym SłomskiSkomentuj
Z AliExpress do Paczkomatów! Rusza współpraca Alibaby i InPostu
{reklama-artykul}
Serio, jak tu nie lubić Paczkomatów od InPostu? Ledwo z początkiem listopada firma przygotowała niespodziankę w postaci możliwości zdalnego otwierania Paczkomatów, co pozwoli zredukować ewentualne do nich kolejki, a już przekazuje kolejne wyborne wieści. Uważajcie: InPost stał się właśnie strategicznym partnerem platformy AliExpress, donosi serwis Puls Biznesu. Wiecie już co to oznacza? Zgadliście!

Przesyłki z AliExpress do Paczkomatów stają się faktem

AliExpress to jedna z najpopularniejszych platform sprzedażowych wśród Polaków robiących zakupy w Chinach. Doskonale pokazuje to popularność naszych artykułów, w których polecamy Wam przeróżne ciekawe gadżety z tego serwisu. Ba, najnowsze dane firmy Gemius jasno pokazują, że Polacy zakupy w internecie robią chętniej tylko na Allegro, Zalando i OLX. Wydaje się, że Chińczycy współpracujący z InPostem mogą znacząco poprawić swoją pozycję na polskim rynku.

„Rozmowy na ten temat były prowadzone od wielu miesięcy, a InPost w tym czasie przygotowywał się do przejęcia znacznej części wolumenu przesyłek między Polską a Chinami. Usługa ma zostać udostępniona w najbliższych dniach.”, twierdzi źródło PB.pl.

InPost oficjalnie nie potwierdza, ale też nie zaprzecza.

Polska firma ma obecnie w Polsce sieć ponad 5 tysięcy Paczkomatów. W lutym AliExpress wprowadziło opcję bezpłatnej przesyłki z deklarowanym czasem dostawy na poziomie 20 dni od płatności. Jeśli połączyć wygodę zakupów na chińskiej platformie z możliwością swobodnego odbioru towaru w Paczkomatach… Oj, będzie się działo!

Jedyna moja obawa w związku z podjęciem współpracy dotyczy obecnej pojemności wszystkich Paczkomatów w Polsce. Już teraz niektórzy narzekają na przepełnienie Paczkomatów w „gorących” okresach – świątecznych, czy też wyprzedażowych – i sytuacja z pewnością nie ulegnie poprawie w obliczu nawału przesyłek z Chin. Mam nadzieję, że InPost przy okazji podjęcia współpracy z Chińczykami rozszerzy sieć Paczkomatów i zwiększy pojemność już istniejących.

Źródło: PB.pl

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.