Udział chińskiej marki Huawei w polskim rynku smartfonów, pod względem liczby sprzedanych urządzeń, wzrósł w 2018 roku do 29,5% z 21,8% rok wcześniej.
Szczególnie znaczący wzrost firma zanotowała w segmencie premium – udział smartfonów Huawei na półce powyżej 600 euro skoczył w ostatnim roku do 16,5% z 4,2%, jak wynika z danych GfK Polonia.
Pod względem wartości sprzedanych urządzeń, udział Huawei wzrósł w 2018 roku do 27,0%, w porównaniu do 19,4% w 2017 roku. Wartościowe ujęcie sprzedaży smartfonów z segmentu ponad 600 euro wzrosło – do 14,8% z 3,7% rok wcześniej.
Mocna pozycja nie tylko w segmencie premium
Poza półką premium, w 2018 Huawei cieszył się także niezwykle wysokim udziałem w segmencie smartfonów kosztujących 300-400 euro.
Firma zagarnęła aż 41,5% z tej części rynku, w porównaniu do 30,3% rok wcześniej (ujęcie ilościowe). Udział wartościowy wzrósł do 41,6% z 30,9% przed rokiem.
Źródło: Huawei