Możliwości Smart TV nie zawsze są jednak wykorzystywane w odpowiednim celu. Firma Vizio przyznała się właśnie do szpiegowania swoich użytkowników i zgodziła się do zapłacenia 2,2 mln dolarów kary.
Specjalne oprogramowanie zainstalowane na 11 milionach telewizorów tego producenta zbierało informacje na temat tego, co w danej chwili użytkownik ogląda. Monitorowane były nie tylko programy telewizyjne, ale również dedykowane aplikacje, podłączone do telewizora odtwarzacze DVD czy przystawki np. z Androidem.
Tak zebrane dane były następnie sprzedawane zewnętrznym firmom. Dzięki temu marketingowcy mogli lepiej poznać nawyki widzów i skutecznie sprofilować swoje reklamy.
Warto dodać, że cały proceder odbywał się bez poinformowania o nim klientów. Vizio odsprzedawało zatem nielegalnie pozyskane informacje. Właśnie dlatego producent musi usunąć wszystkie dane zebrane przed marcem 2016 roku.
Vizio nie jest zbyt popularne w Europie. Zupełnie inaczej jest w Stanach Zjednoczonych, gdzie firma odpowiada za 1/5 wszystkich sprzedanych telewizorów.
Źródło: The Washington Post