Sprzedaż inteligentnych zegarków wcale nie zniżkuje?

Andrzej SitekSkomentuj
Sprzedaż inteligentnych zegarków wcale nie zniżkuje?
{reklama-artykul}
Niedawno opublikowany raport IDC sugeruje, że dostawy inteligentnych zegarków spadły o 50 procent w ciągu ostatniego roku. Co ciekawe, konkurencyjna firma analityczna Canalys odrzuca wyniki rywala.

IDC wyliczyło, że  liczba urządzeń wysyłanych do sprzedawców detalicznych spadła z 5,6 mln sztuk w trzecim kwartale 2015 do zaledwie 2,7 mln egzemplarzy w analogicznym okresie bieżącego roku. Canalys nie zgadza się z tymi wynikami i na podstawie swoich badań stwierdza, że w rzeczywistości urządzeń tego typu dostarczono 6,1 mln sztuk.

smartw 03Smartwatche nadal w doskonałej formie?

Zarówno IDC, jak i Canalys, wskazały Apple oraz przebój amerykańskiej firmy, czyli Apple Watch, jako lidera segmentu, ale już procentowy udział w rynku jest różny. IDC wyliczył, że Apple osiągnął 41 procent, natomiast Canalys uważa, że aż 46 procent. Ponadto specjaliści z Canalys obliczyli inny udział procentowy pierwszej piątki wiodących marek, do których należą: Samsung (18 procent), Fitbit (17 procent), Garmin (3 procent), Pebble (2 procent). Wyliczeni IDC są inne: Garmin (21 procent), Samsung (14 procent), Lenovo i Pebble (po 3 procent).

IDC w komentarzu do raportu zdobył się na ocenę wyników, dowodząc, że smartwatche „nie są dla każdego”, natomiast Canalyst jedynie przedstawia opracowane dane, natomiast z komentarzem wyników wstrzymuje się do raportu za czwarty kwartał, który będzie zawierał dane z gorącego okresu świątecznego.

Ponadto Canalys zwraca uwagę na fakt, że chiński rynek inteligentnych zegarków wzrósł o 42 procent w stosunku do zeszłego roku pomimo opóźnień platformy Android Wear 2.0 oraz Samsung Gear S3. Tańsze opcje, na przykład od partnera Xiaomi, firmy Huami, zaczynające się od 120 dolarów, sprawiają że smartwatche stają się bardziej przystępne.

Kolejny fakt to wzrost dostaw opasek fitness, których dostarczono o 18 procent więcej w odniesieniu do trzeciego kwartału roku ubiegłego. Ostateczny wynik to 11,5 mln sztuk.

Canalys w przeciwieństwie do IDC łączy smartwatche z opaskami fitness, i wskazuje, że całkowita liczba dostaw wzrosła w bieżącym roku do 17,6 mln egzemplarzy, co oznacza wzrost o 31 procent na całym rynku elektronicznej galanterii.

Mówiąc inaczej, z danych Canalys wynika, że ten segment ma się świetnie i nie ma mowy o spadku zainteresowania klientów. IDC na razie nie odniosło się do rewelacji konkurenta.

Źródło: techcrunch.com

Udostępnij

Andrzej Sitek