Samsung pokazał koncept nowego wyświetlacza. Czy trafi on do przyszłych flagowców?

Aleksander PiskorzSkomentuj
Samsung pokazał koncept nowego wyświetlacza. Czy trafi on do przyszłych flagowców?
Samsung Display, czyli dział koreańskiej firmy odpowiedzialny za tworzenie wyświetlaczy zaprezentował koncept nazwany Flex Hybrid – to nic innego, jak ekran, który można nie tylko składać, ale również zwijać.

Nowość została zaprezentowana na tegorocznych targach CES 2023, które standardowo odbywają się na terenie amerykańskiego Las Vegas.

Samsung Flex Hybrid trafi do flagowców producenta?

Na ten moment nie poznaliśmy żadnych szczegółów oraz detali związanych z nowym ekranem Samsunga – nie wiadomo więc, w jakiej dokładnie rozdzielczość pracuje Flex Hybrid. To, co wiemy jednak, to to, że sam wyświetlacz o proporcjach 4:3 może rozszerzyć się z 10,5 cala do 12,4 cala (zmieniając przy tym proporcje na 16:9). Jestem przekonany, że Samsung będzie chciał wykorzystać tego typu wyświetlacz w nadchodzących, składanych smartfonach z serii Z.

Kto wie, być może Koreańczycy planują nawet uruchomienie zupełnie nowej serii składanych urządzeń, która będzie mogła pochwalić się kolejnymi możliwościami związanymi z elastycznością samego wyświetlacza.

samsungdisplay2
fot. Samsung

Co ciekawe, to nie jedyna nowość od Samsunga. Przedsiębiorstwo będzie chciało zaprezentować kolejne nowości w zakresie swoich wyświetlaczy na wydarzeniu Display Week, które odbędzie się w maju tego roku. Na CES 2023 można zobaczyć również kilka większych prototypów rozwijanych ekranów – niektóre z nich mają nawet 17 cali. Wyobraźcie sobie więc wyświetlacz, który rozsuwa się z 13 do 17 cali. Idealna rzecz do tabletów.

Ciężko powiedzieć, co dokładnie szykuje Samsung w zakresie swoich nowych wyświetlaczy. W Las Vegas Koreańczycy bardziej zademonstrowali nowe technologie, które powstają w ich laboratoriach. Kiedy i czy zobaczymy je w komercyjnych produktach? Tego nie do końca wiadomo. Póki co trzeba tylko i wyłącznie cierpliwie czekać.

Źródło: Samsung / fot. Samsung

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.