Pomimo, że oglądalność tradycyjnej telewizji spada, to same odbiorniki sprzedają się nadal dobrze. Wynika to zapewne z faktu, że w dobie funkcji smart, telewizory wykorzystane są do konsumpcji treści z serwisów streamingowych jak Netflix czy HBO GO, a także do gier wideo.
Samsung opublikował właśnie nowe dane dotyczące pozycji firmy na polskim rynku. Po pierwszym półroczu br. koreański gigant jest liderem zarówno w ujęciu ilościowym (ponad 25 proc.), jak i wartościowym (ponad 32 proc.).
Ten okres był dla Samsunga równie dobry w ujęciu globalnym – 30 proc. udział to najlepszy wynik od 6 lat.
Samsung konsekwentnie realizuje swoją strategię. Flagowa linia QLED, czyli telewizorów LCD z warstwą kropek kwantowych, w tym roku liczy aż pięć serii 4K – Q90, Q85, Q80, Q70 i Q60 – oraz QLED 8K Q950 z ekranami o przekątnej od 43 do 98 cali.
Źródło: Samsung