Lenovo publikuje wyniki finansowe. Firma pozostaje globalnym liderem rynku PC

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Lenovo publikuje wyniki finansowe. Firma pozostaje globalnym liderem rynku PC
Grupa Lenovo przedstawiła dziś wyniki za pełny rok finansowy i IV kwartał, które świadczą o silnej pozycji firmy pomimo bezprecedensowych zmian o charakterze globalnym. Występujące w omawianym roku obrachunkowym liczne wyzwania makroekonomiczne i branżowe nie przeszkodziły firmie w osiągnięciu całorocznych przychodów przekraczających 50 mld USD (50,7 mld USD) już drugi rok z rzędu.

{reklama-artykul}Firma chwali się również rentownością — rekordowe w jej historii dochody przed opodatkowaniem na poziomie 1,02 mld USD oznaczają wzrost o niemal 19% w ujęciu rok do roku. Dochód netto za pełny rok wyniósł 665 mln USD, co stanowi wzrost o 12% w ujęciu rok do roku.

„Firma Lenovo znacząco zreorganizowała swoją działalność przez ostatni rok pomimo jednego z najdonioślejszych okresów globalnych zmian w historii. Jestem niezwykle dumny z naszych solidnych wyników: od rekordowego dochodu przed opodatkowaniem w wysokości 1,02 mld USD po niemal rekordowe przychody na poziomie 50,7 mld USD” – powiedział Yang Yuanqing, prezes i CEO Lenovo.

Ostatnie 12 miesięcy przyniosły całej branży kilka wyzwań, w tym niepewność geopolityczną, niedobory komponentów, wpływy kursów wymiany walut, a w I kwartale 2020 – globalną pandemię COVID-19. W przypadku koronawirusa firma wykorzystała sieć ponad 30 własnych i zewnętrznych zakładów na całym świecie do skorygowania mocy produkcyjnych i zrównoważenia produkcji. 

Co napędza Lenovo?

Wchodząca w skład Lenovo Intelligent Devices Group (IDG) pozostaje głównym motorem dobrych wyników firmy. Grupa PC and Smart Devices (PCSD), jeden z dwóch działów IDG, osiągnęła przychody za pełny rok na poziomie niemal 40 mld USD, co stanowi wzrost o 3,6% w ujęciu rok do roku.

Grupa utrzymała się na pozycji lidera światowego rynku PC, a jej udział w rynku wzrósł o ponad 1 punkt procentowy i wyniósł 24,5% za pełny rok.

2020-05-21 151254

Lenovo utrzymuje się na pozycji lidera światowego rynku PC / foto. Lenovo

Drugi dział IDG, Mobile Business Group (MBG) był na dobrej drodze do przełomowego roku, czemu przeszkodziło wymagane zamknięcie głównej fabryki smartfonów firmy w Wuhan wskutek pandemii COVID-19 w czwartym kwartale.

Ogólne przychody MBG spadły, a straty przed opodatkowaniem wyniosły 43 mln USD, lecz zostały znacznie skompensowane przez wzrost rentowności o 96 mln USD w ujęciu rok do roku. Dział ten koncentrował się w dalszym ciągu na innowacyjności i powrócił do segmentu premium dzięki charakterystycznemu, składanemu smartfonowi Motorola razr.

Dział Data Center Group (DCG) odnotował ogólny spadek przychodów o 8,7% w ujęciu rok do roku ze względu na mniejszy popyt na rozwiązania hiperskalowe oraz znaczne spadki cen towarów, ale przychody z pozostałej oferty wzrosły o 5,3% w ujęciu rok do roku. Wpłynęło na to dwucyfrowe zwiększenie przychodów z infrastruktury zdefiniowanej programowo (SDI), pamięci masowej, a także oprogramowania i usług. W szczególności przychody z pamięci masowej wzrosły o ponad 50% w ujęciu rok do roku. Ponadto sprzedaż serwerów niehiperskalowych zwiększyła się o 14%, a przychody w Chinach o 23% w ujęciu rok do roku. Firma utrzymała 1. pozycję w dziedzinie wysokowydajnych systemów obliczeniowych — 173 systemy ze światowej listy Top500 bazują na sprzęcie Lenovo.

Solidne postępy odnotowały także działy związane z transformacją biznesu. Przychody segmentu Smart IoT wzrosły niemal czterokrotnie (+296%) w ujęciu rok do roku dzięki rozwiązaniom do rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, inteligentnego biura i Internetu rzeczy. Przychody z inteligentnej infrastruktury zwiększyły się w ujęciu rok do roku o 37%, ponieważ zaczęły je generować rozwiązania do wirtualizacji funkcji sieciowych. Przychody z inteligentnych rozwiązań branżowych wzrosły ponad dwukrotnie (+133%) dzięki solidnym wynikom w dziale Data Intelligence Business Group oraz inteligentnym rozwiązaniom medycznym i edukacyjnym.

Źródło: Lenovo

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.